Computeren døde!?!
Fra : Fam Hauge

Dato : 23-12-02 18:00

hej gruppe

Juleglæden er væk

Igår aftes døde min computer.
Jeg ved virkelig ikke hvad der kan være galt med den.

Det er skete var at jeg skulle have et stykke metal, som sad over
disk-drevene, ud,
og det skulle jeg selvfølgelig ikke gøre mens computeren stod tændt.(set i
bagklogskabens lys)

Metallet fik forbindelse mellem strømforsyning og brænder. Derefter slukkede
skærmen, og ville ikke
tænde igen. Jeg prøvede at sætte en anden skærm til. Men det fungerede
heller ikke.

Jeg har:
Asus A7kt33 tror jeg det hedder.
xp1800+
512 mb ram pc133
I et codegen 300w kabinet.

Hvad skal jeg ud og investere i? Håber det kan løses billigt.

Har I bud på hvad det kan være

Mvh
Rasmus Hauge

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-12-02 18:06

On Mon, 23 Dec 2002 17:59:50 +0100, Fam Hauge
<hauge@NO_SPAMhansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> 512 mb ram pc133
> I et codegen 300w kabinet.
>
> Hvad skal jeg ud og investere i? Håber det kan løses billigt.

Det er sikkert psuen som er stået af. Eller også er det bare en sikring i
psuen. Hvis du ahr mulighed for det ville det nok være et god forsøg at
prøve med en anden psu.

Og det er jo ikke det helt store tab. Dit kabinet/psu tilhører jo det
dårligeste på markedet. Så du her sikkert ikke nogen skade af at få en ny
og bedre psu.

--
Thomas Hansen

Fra : MaRk

Dato : 23-12-02 19:03

> Thomas Hansen

Mener du at cordegen er det _dårligste_ på markedet og intet er dårliger??

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-12-02 19:13

> Mener du at cordegen er det _dårligste_ på markedet og intet er dårliger??

Codeng er ihvertfald blandt de allerbilligste kabinet+PSU iflg EDBpriser:
http://www.edbpriser.dk/hardware.asp
(Derfor behøv's Codegn nu ikke at være skod)

Se iøvrigt hvorledes jeg har moddet en (billig) CodegnPSU på
http://hjem.get2net.dk/villy/cool/psu.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : DWM

Dato : 23-12-02 19:50

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Mener du at cordegen er det _dårligste_ på markedet og intet er dårliger??

Det er ikke til at sige. Men der er ingen tvivl om at deres PSU´er er
utrolig dårlige. Man får, for at sige det ligeud, hvad man betaler for.

/Kenneth Iversen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-12-02 01:08

On Mon, 23 Dec 2002 19:02:51 +0100, MaRk <m-jons@mail.dkFJERN> wrote:

> Mener du at cordegen er det _dårligste_ på markedet og intet er
> dårliger??

Nej. Det er nok så meget at beskylde dem for. Men kvalitet er det ikke. Jeg
har samle et par discount maskiner med codegen kabinetter. Med blandet
held, ca halvdelen lider af underlige nedbrud og genstart. Lige indtil
systemet får en ny psu. Men den anden halvdel køre fint. Hvilket for mig
tyder på svingende kvalitet.

Men kabinetet virker også som noget klamp når man har fat i det. Det føles
næsten som om det vil gå i stykker imellem hånderne på en hvert øjeblik det
skal være. Jeg syntes personligt ikke at de penge er værd at spare. Så
meget mere koster et ordenligt kabinet jo ikke. Når man alligevel bruge
flere tusinde kroner på resten af hardwaren.

--
Thomas Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-12-02 20:02

"Fam Hauge" <hauge@NO_SPAMhansen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
slukkede
> skærmen, og ville ikke
> tænde igen. Jeg prøvede at sætte en anden skærm til. Men det fungerede

Det med skærmen lyder mærkeligt. Jeg går ud fra, det er et ATX kabinet, så
skærmen burde kunne tændes, men der er selvfølgelig ikke billede på.
Det hele skyldes måske sikringen i din strømforsyning. Prøv at åbne den (tag
netledningen ud først), og find en glassikring på ca. 4 cm. længde i
nærheden af der, hvor netledningen er tilsluttet. Tag den ud og se om den er
sprunget (mål evt. med et Ohmmeter). På en af endekapperne kan du se hvor
mange amp den er. Du kan købe en ny hos en elektronikforretning,
radioreparatør eller lignende. Jeg vil tro den koster ca. 5 kr.
God fornøjelse.
mvh
Preben

Fra : Fam Hauge

Dato : 23-12-02 21:28

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ca. 4 cm. længde i
> nærheden af der, hvor netledningen er tilsluttet. Tag den ud og se om den

Det vil jeg da lige prøve.

skriver lige igen, hvis det ikke er det der er i vejen...

Tak preben.

Mvh
Rasmus

Fra : Fam Hauge

Dato : 23-12-02 23:07

"Fam Hauge" <hauge@NO_SPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> skriver lige igen, hvis det ikke er det der er i vejen...

Det var ikke psu'en der var noget i vejen med, det var mit bundkort!
Så nu skal jeg ud og investere i nyt *suk*

Så hvis I har noget liggende jeg kan bruge, så skriv endeligt!

Mvh
Rasmus Hauge Hansen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 24-12-02 04:19

Fam Hauge wrote:
> "Fam Hauge" <hauge@NO_SPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke psu'en der var noget i vejen med, det var mit bundkort!

Lad os lige høre hvordan du fandt ud af det og hvorfor du er så sikker
på at det er bundkortet.

> Så nu skal jeg ud og investere i nyt *suk*

Jeg vil godt se på det "defekte" inden du smider det ud.