Grafikkort indstillinger.
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 23-12-02 15:01

Hvordan ved jeg, at grafikkortet er optimalt indstillet? JEg har et geforce
2 og en 1333 mhz maskine med 256 DDR ram. Hvad betyder ex. refresh rate?

Mvh

Kennet

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-12-02 19:21

> Hvordan ved jeg, at grafikkortet er optimalt indstillet? JEg har et
geforce
> 2 og en 1333 mhz maskine med 256 DDR ram. Hvad betyder ex. refresh rate?

Refresh rate: Antal skærmbilleder pr. sekund.

For en fladskærm er 60 Hz OK på grund af LCD-latens.

Hvis du kører kun 60 Hz på en monitor, vil du opleve overanstrengelse af
øjnene
efter lang tids brug.

For en monitor bør refresh rate sættes på min 85 Hz i dag - jeg vil anbefale
at
refresh rate sættes 'så højt som monitor og skærmkort formår'.

Refresh rate sættes i 'indstillinger'>'avanceret' i 'egenskaber for skærm'
(WIN 98)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas

Dato : 24-12-02 15:12

"Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ved jeg, at grafikkortet er optimalt indstillet? JEg har et
geforce
> 2 og en 1333 mhz maskine med 256 DDR ram.
Det er svært at sige.. det der er afgørende er hvad du ønsker af kortet!!!

Det du primært har et 3D kort til er jo at lave 3D billeder i spil, og
derfor skal det self. gøre det.
det du skal prioritere er kvalitet kontra FPS ( Billeder Pr. Sekund )
hvis det er et meget krævende spil, og du har sat drivers, og options i
spillet til god kvalitet kan du opleve at billederene hakker og at det er
som om tingenne ikke sker samtidig med at du gør noget.
Eks. du skyder og skudet kommer 1 sek. senere.

det er simpelthen fordi du prøver at få kortet til at vise mere end det kan
klare i real time.. derfor går tempoet ned, da der så ikke kan genereres
billedernok og du oplever at det hakker.
Sker det må du sætte detaljerne ned i spillene, og erfo er dine
indstilligner ikke sat optimalt!!!

her er hvad du bør sætte de forskellige Indstillinger til hvis du har probs.

Screen Size: 640x480 eller 800X600
farver: 16 bit ( hvis du har mange probs) ellers 32
Anti-aliasing: OFF ( skal som oftest sættes i Detonator driverne/ nvidias
Gforce drivers )

Anisotropic-filering: Off ( Sættes i detonator )

Ellers er der de sædvanlig eting i spillet som kan stilles, og er problemer
sættes de lavere og lavere til du får et flydende spil = flere og flere
frames pr. sek./billeder pr. sekund.

En sidste ting er at du kan overclocke dit kort en lilel smule og få lidt
mere ud af det.
du kan hente alle drivers og tweakutils på. www.tweakup.dk

Hvis du bruger WinXP, bør du hente det lille program der hedder Reforce, som
gør at du får en refreshrate over 60Hz i spil.

--
Venligst

Thomas
Når der svares på et indlæg, Så svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på.