php-medlemssystem!
Fra : rasmusandersen2

Dato : 23-12-02 14:52

Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig som bruger
på en hjemmeside, som fx her på siden?
Altså hvor man tilmelder sig og for tilsendt et password og så man har
sin egen profil.
Jeg vil gerne have et præcist svar, som jeg forstår!

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-12-02 15:11

"rasmusandersen2" <rasmusandersen2.news@kandu.dk> wrote in

> Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig som
> bruger på en hjemmeside, som fx her på siden?

Øh, det her er ikke en "side", det er usenet...

> Altså hvor man tilmelder sig og for tilsendt et password og så
> man har sin egen profil.

Du smider dataen i en database - sql eller flatfile eller noget helt
tredje.

> Jeg vil gerne have et præcist svar, som jeg forstår!

Så skal du nok komme med temmelig mange flere info om det du vil
lave.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-12-02 16:17

On Mon, 23 Dec 2002 14:10:36 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> Øh, det her er ikke en "side", det er usenet...

Tror vi er løbet ind i den problematik at han ikke ved han er på usenet,
men blot tror han sidder i et webforum på http://www.kandu.dk :/

--
Christian Jørgensen | If you need a screwdriver,
http://www.razor.dk | use the general purpose hammer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-12-02 17:11

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in

> Tror vi er løbet ind i den problematik at han ikke ved han er på
> usenet, men blot tror han sidder i et webforum på
> http://www.kandu.dk :/

Ja - det vidste jeg, men han vidste det tilsyneladene ikke...

Kandu.dk burde ha en over nakken og tvinges til at oplyse bedre om
hvad det er de giver adgang til!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : jol

Dato : 24-12-02 08:41

..
Ja det er jo det gør det lidt tæls at flere er begyndt at bruge newsgrupper
som debatforumer på deres egene sider.

Fra : The Magician

Dato : 23-12-02 15:52

rasmusandersen2 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> sin egen profil.
> Jeg vil gerne have et præcist svar, som jeg forstår!
Først skal du have ens ide der handler om et eller andet bestemt, eks.
webdesign, så skal du planlægge hvilke "features" siden skal have og du
skal lave et design. Så kan du gå i gang med at lave de forskellige
features.

Et community kunne være en feature. Hvis du skal lave et community skal du
først planlægge hvilke informationer du vil have fra dine brugere og så
sætte det ind i en tabel i en database, eks:
| Brugerprofiler |
------------------
| Brugernavn | xxx |
| rigtigtnavn | |
| osv. | |
Det vil sige at du skal sætte dig grundigt ind i et database-system, eks.
MySQL og meget grundigt ind i PHP. Lige meget om du selv bygger det helt
fra bunden af eller om du henter et færdigt system fra nettet så er du
nødt til at vide noget om databasesystemet, og scriptsproget som der
bliver brugt i dit community.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne