Anskaffelse af ADSL
Fra : Kalle

Dato : 23-12-02 13:18

Hej NG

Vi er ved at skifte ADSL udbyder. Vi har idag en router der kører sammen med
Win XP. Men pga. prisen vil vi gerne skifte til en anden og billigere
udbyder.
Vi ønsker minimum en 512/256 der kan kører med en router.
Vi bor i Kbh.

Har du nogle gode forslag?

Hilsen Casper & Mette

Fra : jens

Dato : 23-12-02 13:23

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbyder.
> Vi ønsker minimum en 512/256 der kan kører med en router.

Søg efter antenneforeninger og
www.arrownet.dk eller www.arrowhead.dk det er samme udbyder.

Og til at have med at gøre

Mvh Jens

Fra : Kalle

Dato : 23-12-02 15:15

Kan man få det som enkelt forbruger??
Er det ikke kun foreninger og virksomheder

Hilsen Casper

Fra : jens

Dato : 23-12-02 16:40

> Kan man få det som enkelt forbruger??
> Er det ikke kun foreninger og virksomheder

Ja sandsynligvis i kbh.
Arrownet laver en del forenings net med både kabel og FWA forbindelser, bor
man inden for et dækket område leverer de svjv gerne FWA til dem der vil
have det, det er ikke en forening man melder sig til (ikke her ihvertfald),
men direkte til arrownet.

Jeg mener der er noget kolegie net i københavn, men mail dem så sender de
somregel et svar næste da (ring ikke, det tager en halv time at komme
igennem, en af de få dårlige ting ved dem)

kik foreksempel på www.arrownet.dk/jelling under tilmelding, der er en lang
liste.
Men der er ikke nævnt at man kan få FWA op til 10km fra Jelling
Heller ikke at der er en forening i Jelling iøvrigt, men det er der jo.

En bekendt har tilmeldt sig d. 15.12.02, han var på nettet d 20 12 02
så de kna godt reagere i en fart (og det er over antenne kablet han fik
netforbindelse)

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-02 00:32

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
> Men der er ikke nævnt at man kan få FWA op til 10km fra Jelling
> Heller ikke at der er en forening i Jelling iøvrigt, men det er der jo.

SÅ ville jeg sørme hellere vælge Sonofon bredbånd...

Ved dette arrornet, ser det ud til at man selv skal bikse med at sætte
antenne op, og hvis denne ikke virker, skal man selv betale for en ny
opsætning, eller igen rode med opsætningen....

Og så koster det så vidt jeg kan se 2k i oprettelse, hvor man selv skal
montere antennen....

Hos sonofon, koster det kun det halve i oprettelse, og så kommer der en
tekniker og laver det hele. inkl opsætning af antenne, og trækning af
kabel....

Jeg mener der der er sat 3,5 teknikertime af til hver kunde... og det med
regning ville koste omkring 2000, så det koster det sikkert også hos "Ib
Jensen, Jelling Radio-TV, "

Og så er det jo ikke super billige månedspriser arrownet har, jo for de små
forbindelser.. Men de størrere ligner markedet lidt mere.

Fra : jens

Dato : 24-12-02 00:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hos sonofon, koster det kun det halve i oprettelse, og så kommer der en
> tekniker og laver det hele. inkl opsætning af antenne, og trækning af

Det kan være,men sonofon rækker vist ikke ud til mig, jeg har ikke undersøgt
det.
Det er landmodellens priser du ser på og jeg kan ikke bruge bymodellen til
noget.
Jeg ved at jeg _kan_ få tdc, men så er arrownet nu at foretrække.

Hvor har sonofon FWA net henne ?

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-02 00:46

> Hvor har sonofon FWA net henne ?

I hele landet... Hvis man i terorien havde fri sigt i alle retningere, ville
sonofon have en dækning på omkring 95%

Men det har jo meget at betyde lokalt, om man har fri sigt til masten.

Man kan tjekke det under erhverv -> produkter -> data -> SONOFON Bredbånd ->
"kan du få bredbånd"

Fra : Jens

Dato : 24-12-02 01:26

> [...]
>
> Men det har jo meget at betyde lokalt, om man har fri sigt til masten.
>
> Man kan tjekke det under erhverv -> produkter -> data -> SONOFON

Ja det kan jeg jo så men.......
De er dyrere pr md for alle hastighedder optil 2048 downstream
Deres upstream er den halve
De vil ikke ud med betingelserne før man tilmelder sig (jeg kunne ikke finde
dem)
De har en meget forbruger uvenlig side som det er umuligt at finde det man
skal bruge på, det er muligt man vænner sig til den, men jeg er en måske ny
kunde og så er siden værdiløs.
De skriver at man "med stor sandsynlighed kan få", det er jeg da ligeglad
med, jeg vil vide om jeg kan eller ikke kan, de kunne i det mindste fortælle
hvor de har sendere, så kunne man jo ad anden vej undersøge det.
De hastighedder de er (meget lidt) billigere med er ikke dem en almindelig
forbruger skal bruge. (jeg skal ikke da)

Så gad jeg ikke blive sendt mere rundt på den side.
Alt i alt vil jeg ikke bytte, alene af ovennævnte grunde, det er muligt det
er 1000kr dyrere at få arrow FWA, det er så 10 mdr`s brug så er de hjemme
igen, og så er der lige om der er begrænsninger på mb/gb pr md det står
ingen steder.

mvh Jens som stadig mener arrow er bedst til hjemmebrug

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-02 10:53

> [...]
> Deres upstream er den halve
> De vil ikke ud med betingelserne før man tilmelder sig (jeg kunne ikke

Snakker du om sonofon eller Arrownet??

> [...]
> skal bruge på, det er muligt man vænner sig til den, men jeg er en måske

Det er ikke den bedste side

> [...]
fortælle
> hvor de har sendere, så kunne man jo ad anden vej undersøge det.

Hvordan ville du have at en "tjek om du kan få FWA" kunne tjekke samtlige
adresser i Danmark, of med sikkerhed kunne fortælle om det kan lade sig
gøre?

Det kommer meget an på lokaladressen, om der er fri sigt til noget...
Men på den anden side, sker der ikke noget at bestille... For man ved kun så
snart teknikeren kommer, om det er muligt eller ej... Og det er gratis for
kunden, og Sonofon betaler.

Og hvis man er lidt interreseret for det,, kunne man jo prøve at få afvide
hvilken sender man skal modtage signalet fra...

Jeg fik disse oplysninger for et år tilbage:
Højde Retning Afstand (m)

Der er flere steder, hvor det er muligt at nå flere sendere.. Så der er
størrere mulighed for at kunne "se" en antenne....

Jeg kan "se" Sonofons antenne oppe fra taget, imellem 2 huse og et træ... SÅ
det kunne godt lade sig gøre, højt sansynligt.

> [...]
> er 1000kr dyrere at få arrow FWA, det er så 10 mdr`s brug så er de hjemme
> igen, og så er der lige om der er begrænsninger på mb/gb pr md det står

Det er da rigtigt, men nu dækker de jo ret begrænset rundt omkring i de
danske byer?

De kunne da godt have en liste på, hvor de dækker, har de det?

Hos sonofon er der ingen begrænsning på trafik.. Det står under spørgsmål og
svar.

Fra : Jens

Dato : 24-12-02 13:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> finde
>
> Snakker du om sonofon eller Arrownet??

Det mener jeg frengår af at det er et svar til hvor man kan se sonofon
bredbånd

> Det er ikke den bedste side

Men det har du så fundet ud af. (at det er sonofon vi snakker om)

> Hvordan ville du have at en "tjek om du kan få FWA" kunne tjekke samtlige
> adresser i Danmark, of med sikkerhed kunne fortælle om det kan lade sig
> gøre?

Har du prøvet om du kan få cybercity bredbånd ?

> Og hvis man er lidt interreseret for det,, kunne man jo prøve at få afvide
> hvilken sender man skal modtage signalet fra...

Jamen jeg vil vide det nu, de kan da bare lave en side et kort og vise hvor
deres sendere var, så kunne jeg (som kender mit lokalområde) gå ud og kikke
efter den. Arrownet kan da godt skrive på Jelling siden hvordan det gøres
der.
Man kunne jo lave et kort for hvert amt bare.

> Der er flere steder, hvor det er muligt at nå flere sendere.. Så der er
> størrere mulighed for at kunne "se" en antenne....

De sendere kan så sættes på kortet.

> Jeg kan "se" Sonofons antenne oppe fra taget, imellem 2 huse og et træ...

> det kunne godt lade sig gøre, højt sansynligt.

Det kan jeg måske også, men jeg ved ikke i hvilken retning jeg skal vende.

> Det er da rigtigt, men nu dækker de jo ret begrænset rundt omkring i de
> danske byer?

Nu formoder jeg det er arrow du mener, og det er rigtigt, de dækker ikke
hele landet (langtfra sikkert), Men man kan jo se på Jelling siden
foreksempel (eller /AAB) hvilke byer eller foreninger man kantilmelde sig,
og så finde den by eller forening der er relevant, derpå fremgår det sikkert
hvad man kan eller ikke kan (jeg har iøvrigt opdaget at det er forskellige
betingelser fra by til by/forening hos arrownet)

> De kunne da godt have en liste på, hvor de dækker, har de det?

Både og under tilmelding er der en del mulighedder, men ihvertfald /´jelling
er ikke opdateret, for jelling står sjovt nok ikke på listen.

> Hos sonofon er der ingen begrænsning på trafik.. Det står under spørgsmål
og
> svar.

Jamem jeg gider da ikke læse alle andres spørgsmål for at finde ud af det,
de kan jo bare vise en side med abbonemants betingelser, så fremgår det vel
der, jeg kan da ikke være sikker på at en anden har fået svar på lige det
jeg vil vide.
Og du kan heller ikke vide om alle betingelser er blevet spurgt om. Dårligt

mvh Jens som ønsker god jul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-02 16:04

> Det mener jeg frengår af at det er et svar til hvor man kan se sonofon
> bredbånd

Upstream er da bedre hos Sonofon

> Har du prøvet om du kan få cybercity bredbånd ?

Jeg skal ikke have noget Cybercity bredbånd.... Og Cybercity bredbånd, er
baseret på ADSL... Som enten kan leveres på rå kobber eller på en delt rå
kobberlinie... Sonofon bredbånd er baseret på FWA, og har intet med hinanden
at gøre...

Desuden kan man heller aldrig være sikker på om man kan få ADSL... Heller
ikke hos Cybercity...

Dæmpningen på linien kan være for stor, til at få ADSL. Og det kan jo først
måles på installationsdagen, hvis man ligger på op af grænseværdierne.

> [...]
> der.
> Man kunne jo lave et kort for hvert amt bare.

Der er stor forskel... Arrownet konsentrere sig om bestemte områder, som har
interrese for Arrownet, hvor der samtidigt er et kabelnet at levere bredbånd
over...

Sonofon dækker hele danmark, og kan i naturen ikke beskrive hver senderes
plasering.

> De sendere kan så sættes på kortet.

Der kan jo være en del Politik i sådanne beslutningere... Det ville jo være
farligt for konkurrencen at oplyse om sine sende plaseringer.. Der er jo
heller ingen mobiludbydere der oplyser omkring hver cellestation der står
rundt om i landet....

> SÅ
>
> Det kan jeg måske også, men jeg ved ikke i hvilken retning jeg skal vende.

Jeg tror ikke Sonofon vil have dødsfald eller brækkede ben og arme på
samvittigheden, fordi folkt selv skulle kravle op på deres tage for at kigge
efter antenner.

> Jamem jeg gider da ikke læse alle andres spørgsmål for at finde ud af det,

Jamen, jeg synes du er lidt negativ her op til Juleaften.... Det er
spørgsmål og svar, som er udarbejdet af Sonofon. Og det står først, så det
kan vel ikke være så svært

Fra : Jens

Dato : 25-12-02 02:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Upstream er da bedre hos Sonofon

Ja der så jeg forkert.

> [...]
> baseret på ADSL... Som enten kan leveres på rå kobber eller på en delt rå
> kobberlinie... Sonofon bredbånd er baseret på FWA, og har intet med

Det var ikke det jeg spurgte om, men hvis du havde prøvet cc`s side ville du
nok give mig ret i at den er lidt mere overskuelig.

> Desuden kan man heller aldrig være sikker på om man kan få ADSL... Heller
> ikke hos Cybercity...

Korrekt, man kan ikke få et endeligt svar, men man bliver ikke sendt fra
side til side hvor der ikke står det man vil vide.

> [...]
har
> interrese for Arrownet, hvor der samtidigt er et kabelnet at levere

Jeg er ret overbevist om at arrow gerne vil levere til hele landet, men
udvider i det tempo der nu er mulighed og behov for.

> Sonofon dækker hele danmark, og kan i naturen ikke beskrive hver senderes
> plasering.

Vi må da håbe de ved hvor de er selv, og så kan det vel ikke være så svært
at skrive det i en html fil ?

> [...]
> heller ingen mobiludbydere der oplyser omkring hver cellestation der står

Du mener dermed at det er dumt/farligt for arrow at fortælle at deres sender
i jelling området sidder i fællesantennen i jelling, øverst oppe?

> Jeg tror ikke Sonofon vil have dødsfald eller brækkede ben og arme på
> samvittigheden, fordi folkt selv skulle kravle op på deres tage for at
kigge
> efter antenner.

Det problem bliver nok ikke så stort for dem. (dårlig indskyldning)

Jeg er ikke overbevist om at sonofon er bedre på noget punkt for mig som
almindelig hjemmebruger, alene det at deres FWA er gemt under erhvervs
siderne lugter, det virker som om de ikke er interesseret i små private
kunder, men gerne vil have store virksomhedder.

Deres upstream er hutigere end jelling, men arrows upstream er forskellig
fra område til område, sammenlign feks. arrownet/jelling og aab

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-02 00:55

> [...]

> En bekendt har tilmeldt sig d. 15.12.02, han var på nettet d 20 12 02
> så de kna godt reagere i en fart (og det er over antenne kablet han fik

Så bruger Sonofon og Arrownet sikkert samme udstyr..

Sonofon´s antenne, bliver tilsluttet antennen med udendørs cat5e kabel, ind
til boligen, hvor dette kabel termineret i en box, som giver strøm til
antennen, og netforbindelse til netværket, link med 100mbit eller mindre

Fra : Jens

Dato : 24-12-02 01:06

> [...]
> til boligen, hvor dette kabel termineret i en box, som giver strøm til
> antennen, og netforbindelse til netværket, link med 100mbit eller mindre

Arrow bruger et skillefilter på fællesantenne dåsen inde i huset, så det er
nok ikke helt samme udstyr.

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-02 01:09

> Arrow bruger et skillefilter på fællesantenne dåsen inde i huset, så det
er
> nok ikke helt samme udstyr.

Jeg tænker på landmodellen, med FWA udstyr

Fra : Jens

Dato : 24-12-02 01:29

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> er
>
> Jeg tænker på landmodellen, med FWA udstyr

Ja okay, det ser ud til at være det samme, men dit indlæg var på en
byløsning, hvilket jeg forsøgte at gøre tydeligt.

Jeg har landmodellen og det ligner meget det jeg ser på sonfon siden

mvh Jens

Fra : Jan Viegand

Dato : 23-12-02 17:51

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Søg efter antenneforeninger og
> www.arrownet.dk eller www.arrowhead.dk det er samme udbyder.

Der er ikke priser på deres hjemmeside, hvilket jo ikke er særligt
brugervenligt. Hvad koster det for fx en 2Mbit-linie?

Jan

Fra : jens

Dato : 24-12-02 00:21

"Jan Viegand" <news@janFJERNviegand.dk> skrev i en meddelelse

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Der er ikke priser på deres hjemmeside, hvilket jo ikke er særligt
> brugervenligt. Hvad koster det for fx en 2Mbit-linie

Der er da på www.arrownet/jelling

Priser:
Hastighed (downstream/upstream): Pris pr. måned: Hastighed i forhold
til K56:

A) 256/128 Kbit/s 174,- 5 gange hurtigere
B) 512/256 Kbit/s 244,- 9 gange hurtigere
C) 1024/512 Kbit/s 404,- 18 gange hurtigere
D) 2048/1024 Kbit/s 654,- 36 gange hurtigere
E) 4096/2048 Kbit/s 1154,- 73 gange hurtigere

Om de så er det sammen i andre områder ved jeg ikke, men det står under
"abonement og priser" på Jelling siden og AAB i vejle

Hov der ser den sådan ud : www.arrownet.dk/aab
Priser:
Introduktionstilbud: Spar 400 kr på oprettelsesprisen.
Tilmeld dig inden 20. december 2002 og få 400 kr. rabat på oprettelsen.

Hastighed (downstream/upstream): Pris pr. måned: Hastighed i forhold
til K56: Hastighed i forhold til ISDN:
256/128 Kbit/s 129,- 5 gange hurtigere 4 gange hurtigere
512/256 Kbit/s 169,- 9 gange hurtigere 8 gange hurtigere
1024/512 Kbit/s 299,- 18 gange hurtigere 16 gange hurtigere
2048/512 Kbit/s 549,- 36 gange hurtigere 32 gange hurtigere
4096/512 Kbit/s 995,- 73 gange hurtigere 64 gange hurtigere
Leje af kabelmodem * 39,-
Oprettelse 695,-

Læg mærke til det er en anden "upstream" end i jelling og man kan leje et
modem, det har jeg ikke set før.
Så der er nok flere varianter.

mvh Jens