Ældre IBM med fejlkoden: 1961
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-12-02 11:22

Hej Gruppe!
Jeg har en ældre IBM PC stående (pentium 133), der oprindelig blev tiltænkt
som "lab PC" til dataopsamling og til PIC-brænder osv.
MEN: Den virker desværre ikke!
Opstarten ser meget "okay" ud: Den tæller RAM op, men dér hvor maskinen
*skulle* boote, der kommer fejlkoden: 1961.
Er der nogen, der ved hvad den betyder?

Maskinen er tilsyneladende ikke helt død, da man stadig kan på ind i CMOS og
ændre på konfigurationen.

Hilsen
Lars

Fra : Calle.

Dato : 23-12-02 11:50

Lars T. Thomsen wrote:
> [...]
> Er der nogen, der ved hvad den betyder?
>
> Maskinen er tilsyneladende ikke helt død, da man stadig kan på ind i

På IBM's hjemmeside kan man downloade et diskette man starter op på, så
skriver den fejlen i ren tekst. Har selv brugt det engang jeg fik et
fejlnummer jeg ikke kunne finde ud af hvad betød.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-12-02 15:42

> På IBM's hjemmeside kan man downloade et diskette man starter op på, så
> skriver den fejlen i ren tekst. Har selv brugt det engang jeg fik et
> fejlnummer jeg ikke kunne finde ud af hvad betød.

Ok, men kræver det ikke, at computeren er i stand til at aktivere
diskedrevet?

Der er nemlig ingen reaktion dernede!

Hilsen
Lars

Fra : Calle.

Dato : 23-12-02 17:13

Lars T. Thomsen wrote:

> Ok, men kræver det ikke, at computeren er i stand til at aktivere
> diskedrevet?
>
> Der er nemlig ingen reaktion dernede!

Jo desværre, men kan du ikke finde fejlkoden på deres hjemmeside

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-12-02 20:15

> Jo desværre, men kan du ikke finde fejlkoden på deres hjemmeside
Jeg kan generelt ikke finde ud af deres hjemmeside! ;-/
OG - Jeg har forsøgt, at søge på nettet efter fejlkoden, men altsammen uden
held!

Hilsen
Lars