pc slukker spontant
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-12-02 00:09

Jeg har en pc til at stå (amd 1600+, ASUs A7N266-VM, kingston ddr) Den
slukker spontant. Det sker når cpu'en skal arbejde.

Jeg synes at det er underligt at den slukker. Normalt når der er
hardware problemer genstarter eller fryser computeren.

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte med at fejlsøge. Jeg har prøvet at
køre en memtest86 på den, men det kan den heller ikke holde til.
Jeg har ikke mulighed for at skifte cpu eller ram. Kan det tænkes at det
er psu'en der er defekt?

Hvad kan der være galt med den?

hilsen Esben

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-12-02 04:36

Esben Skov Pedersen wrote:
> Jeg har en pc til at stå (amd 1600+, ASUs A7N266-VM, kingston ddr) Den
> slukker spontant. Det sker når cpu'en skal arbejde.

Du mener når du starter noget der belaster cpu'en hårdt?

> [...]
> køre en memtest86 på den, men det kan den heller ikke holde til.
> Jeg har ikke mulighed for at skifte cpu eller ram. Kan det tænkes at det

Njah, måske - det ser i hvert fald ud til at PSU'en ikke kan klare
mosten. Hvor mange Watt er den på og hvilket mærke?

Fra : Thomas

Dato : 23-12-02 09:16

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en pc til at stå (amd 1600+, ASUs A7N266-VM, kingston ddr) Den
> slukker spontant. Det sker når cpu'en skal arbejde.

Det kan også være at du har sat bundkortet til at slukke maskinen ved en
given CPU temperatur, for at undgå at den brænder cpu'en af.
check din cpu temp, men Motherboard Monitor eller mange andre programmer når
du presser maskinen.

check også dine indstillinger i BIOS for eventulelt shutdown temp.

--
Venligst

Thomas
skær venligst det væk, du ikke svarer på.
..::Tak::.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-12-02 17:18

Thomas wrote:
> [...]
> du presser maskinen.
>
> check også dine indstillinger i BIOS for eventulelt shutdown temp.

Slog auto shutdown fra. Nu er der ikke problemer mere. Takker.

hilsen Esben

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-02 18:33

> Slog auto shutdown fra. Nu er der ikke problemer mere. Takker.

Måske du så lige skulle checke hvor varm CPUen bliver! Den kan nemlig dø af
hedeslag hvis du ikke passer på.

Claus

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-12-02 21:34

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> "Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> skrev i en meddelelse

> når

> Måske du så lige skulle checke hvor varm CPUen bliver! Den kan nemlig dø af
> hedeslag hvis du ikke passer på.

Det er ikke galt. ~50c ved fuld load

hilsen Esben