defragmentering
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 22-12-02 23:28

Hvordan kan det være at min egen pc ( Compaq Presario 5358 ) er umanerlig
lang tid om at defragmentere. Når jeg gør det på andre PC'er tager det en
10'ende del af tiden i forhold til min.
Kører Win 98 og den er på 433 MHz og med 256 MB Ram.

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-12-02 23:40

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> 10'ende del af tiden i forhold til min.
> Kører Win 98 og den er på 433 MHz og med 256 MB Ram.

Er den også langsom 2. gang hvis du fragmenterer 2 gange lige efter
hinanden. Hvis ikke, er det nok fordi der var mange fragmenterede filer.
Iøvrigt kan du ikke uden videre sammenligne hastigheden på forskellige
maskiner, der er mange ting, der spiller ind.

mvh
Preben

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 23-12-02 00:01

Ja den er også langsom hvis jeg defragmenterer lige efter jeg har gjort det.
Det er især de første 10% den er en evighed om.

MVH Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-02 18:34

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:au5gb1$15k$1@sunsite.dk...

> Ja den er også langsom hvis jeg defragmenterer lige efter jeg har gjort
det.
> Det er især de første 10% den er en evighed om.

Har du slettet alle dine midlertidige internetfiler?

Ellers skal den checke flere tusinde filer som er så små at de næsten
ingenting fylder på disken og det varer lang tid at komme igennem.

Claus

Fra : Robert Jensen

Dato : 22-12-02 23:53

> [...]
> 10'ende del af tiden i forhold til min.
> Kører Win 98 og den er på 433 MHz og med 256 MB Ram.

det kan både være pga. hd, ram, cpu m.m.

prøv at hente powerdefrag fra www.downloads.com
den defragmenterer inden windows når at læse for mange systemfiler ind,
hvilket gør den meget hurtigere og mere effektiv.

det kna være det hjælper.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk