INGEN LYD PÅ IBM THINKPAD T20!!!
Fra : Peter Enggaard

Dato : 22-12-02 22:58

hej nørder
jeg har lige erhvervet mig en 2år gl bærbar , og den kører perfekt men jeg
kan ikke få en lyd ud af den, jeg har prøvet at opdatere driverne og kigget
i bios, men intet virker, udgang til høretelefonen er der heller ingen lyd
i,
hvad er der galt???
er der lydkort i sådan en djævel og kan det være brændt af???`
kan det skiftes ud/repareres????
på forhånd tak

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-12-02 23:12

Peter Enggaard skrev: (messageID:

> [...]
> jeg kan ikke få en lyd ud af den, jeg har prøvet at opdatere driverne
> og kigget i bios, men intet virker, udgang til høretelefonen er der

Hvilke drivere har du opdateret? Har du prøvet IBM Access Support:
http://makeashorterlink.com/?S11026CD2

> er der lydkort i sådan en djævel og kan det være brændt af???`

Lydkortet sidder helt sikkert onboard på bundkortet - om lydchippen kan
være brændt af, tvivler jeg på.

> kan det skiftes ud/repareres????

Tja, men så skal hele bundkortet skiftes = IBM værksted og reservedele =
Meget dyrt = Køb hellere en ny :)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-12-02 23:46

> [...]
kigget
> i bios, men intet virker, udgang til høretelefonen er der heller ingen lyd

Har du skruet op for lyden i Windows? Check at det hele er skruet op og
slået til.

Fra : Tim Warberg

Dato : 23-12-02 02:23

Peter Enggaard wrote:
> [...]
> i,
> hvad er der galt???
> er der lydkort i sådan en djævel og kan det være brændt af???`

Hej

Jeg kender ikke lige T20, men på storebroren T22 er der 3 knapper lige
under skærmen, vol op, vol ned og mute, som virker uafhængigt af mixer i
windows. Hvis de også er på T20, har du prøvet dem??

Mvh.
Tim Warberg

ps. håber ikke jeg spørger dumt :)