Spørgsmål vedr. lydkort
Fra : Kent

Dato : 22-12-02 22:49

Hej

Jeg tænker på at købe enten et Soundblaster Audigy 1 (Player?)
eller et Audigy 2 lydkort. Spørgsmålet er, om jeg vil få større
fordel af Audigy 2 fremfor Audigy 1, når jeg "kun" har et
Laptec Edge 418 flatpanel m/subwoofer højtalersæt. Det er et
utroligt godt sæt, men der er jo ikke mere end en subwoofer +
plus to højtalere.

Håber nogle kan hjælpe mig. Lad nu være med bare at give
mig et link. Jeg vil gerne høre fra én, der har personlig erfaring
eller viden på området.

Vh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-12-02 09:39

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Laptec Edge 418 flatpanel m/subwoofer højtalersæt. Det er et
> utroligt godt sæt, men der er jo ikke mere end en subwoofer +

Du vil nok ikke høre den store forskel, du kan blot mere måle den.

Ved stereobrug er der næsten (og understregning ved næsten) ingen forskel,
hvor godt lyden kan lyde fra et Taiwan kort til 150,- og et stort kort
1300,-

Så snart vi er oppe og tale om evt. pseudo-/3D surround, DTS, THX osv.
opstår forskellen. Her kan der være stor forskel i den chip som sidder på
kortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Olesen

Dato : 23-12-02 09:48

> Så snart vi er oppe og tale om evt. pseudo-/3D surround, DTS, THX osv.
> opstår forskellen. Her kan der være stor forskel i den chip som sidder på
> kortet.

Hvad angår THX, så kan det virke mystiskt, de måske nok lidt bedre
PC højttaler subwoofersæt kan få dette højt agtet mærke klistret på,
når mit gamle anlæg fra 1977 spiller 10x så godt....

-men man kan jo købe sig til fjer...og hvad er mærket
så værd, kvalitetsstandardmæssig ?

MVH

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-12-02 10:18

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> når mit gamle anlæg fra 1977 spiller 10x så godt....
>
> -men man kan jo købe sig til fjer...og hvad er mærket

Jeg kender ikke reglerne fra Lucasfilm idag, men førhen var THX
certificeringen ganske streng og nøje overvåget.

Men det handler jo i bund og grund ikke så meget mere om lyden, men at
højttalerne er certificeret til brug i et THX Surround system.

--
Bjarke Andersen