Haster! BIOS update til Xpert 5520
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 22-12-02 22:29

Hej,

Jeg har en ældre Siemens Nixdorf Xpert 5520 til at stå. PII 266 MHz CPU,
Slot 1 CPU.

I den vil jeg ha en 30gb harddisk - den vil BIOS bare ikke godtage, den
melder kun om 8 gb. PartitionMagic 7 rapporterer fint harddisken fulde
størrelse - men den siger "Harddisk improperly mounted" - hvilket jeg tager
som at den er "forkert" i BIOS.

Den skal køre Win98.

Jeg vil meget gerne ha konverteret HD'en til FAT32 (den er NTFS nu), da jeg
har noget meget vigtige dokumenter liggende.

Jeg håber i kan hjælpe mig med en BIOS-update til maskinen, der gør at jeg
kan bruge den 30g harddisk

// Troels

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-12-02 23:20

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Slot 1 CPU.
> Jeg håber i kan hjælpe mig med en BIOS-update til maskinen, der gør at jeg

Prøv selv her:
http://www.abios.com/, her finder du alt, du har brug for.

mvh
Preben

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 22-12-02 23:18

> Prøv selv her:
> http://www.abios.com/, her finder du alt, du har brug for.

Boardet er bare ikke på listen, det er jo specialfabrikeret til Siemens
Nixdorf...

Det er ellers en Phoenix Bios, men er bange for at jeg ikke kan tænde comp.
grundet et lidt specielt frontpanel hvis nu der er noget galt med BIOS mht.
strømstyring.

// Troels

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-12-02 23:37

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
news:3e063b49$0$47405> Boardet er bare ikke på listen, det er jo
specialfabrikeret til Siemens
> Nixdorf...

Se videre her, http://www.abios.com/award.html så du kan identificere din
BIOS med sikkerhed. Download derefter upgrade fra producenten og flash din
bios som nævnt i manualen.

> [...]
comp.
> grundet et lidt specielt frontpanel hvis nu der er noget galt med BIOS

Ikke forstået, hvorfor skulle der være noget galt? Hvis du ikke kan starte
lortet, kan du jo ikke flashe!!

mvh
Preben

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 23-12-02 00:10

> Se videre her, http://www.abios.com/award.html så du kan identificere din
> BIOS med sikkerhed. Download derefter upgrade fra producenten og flash din
> bios som nævnt i manualen.

Manualen? Producenten? Har ingen manual, og producenten er jo
Siemens-Nixdorf som jeg ikke kan finde noget på på Google.

> Ikke forstået, hvorfor skulle der være noget galt? Hvis du ikke kan starte
> lortet, kan du jo ikke flashe!!

Hvis nu strømstyring i ny BIOS er anderledes?

// Troels

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 23-12-02 00:43

> Se videre her, http://www.abios.com/award.html så du kan identificere din
> BIOS med sikkerhed. Download derefter upgrade fra producenten og flash din
> bios som nævnt i manualen.

Jeg får slet ingen info. Det eneste info jeg kan få, er CPU, ram, og System
RAM (640 K). Selv i bios får jeg intet at vide.

Version: 4.06
og
1.05.981

er alt jeg kan få at vide, det kan jeg jo ikke bruge til meget.

// Troels

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-12-02 08:47

> Jeg får slet ingen info. Det eneste info jeg kan få, er CPU, ram, og
System
> RAM (640 K). Selv i bios får jeg intet at vide.

Hvis du ikke får info nederst til venstre på skærmen, når du tænder
maskinen, kan jeg ikke hjælpe dig.

mvh
Preben