Deling af modem
Fra : preben nielsen

Dato : 22-12-02 20:44

På vores kontor er vi desværre nødt til stadig at bruge modem i
nogle få tilfælde. P.t. har vi alle et modem, som går på samme
tlf.linier.

Ville det være muligt at forbinde alle (6) computere til eet og
samme modem ?

Selvfølgelig kan de så ikke bruges samtidig, men det kan de heller
ikke nu og i praksis er det intet problem, idet modem kun bruges
ca. 5 gange om ugen.

Kan man få den slags ?

På forhånd tak

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-12-02 21:45

preben nielsen wrote:
> Ville det være muligt at forbinde alle (6) computere til eet og
> samme modem ?

Ja da.

> Selvfølgelig kan de så ikke bruges samtidig, men det kan de heller
> ikke nu og i praksis er det intet problem, idet modem kun bruges
> ca. 5 gange om ugen.

Det nemmeste vil være at installer et netværk og lade modemet være
installeret på en maskine og dele modemet over netværket.
Hvis I kører WinMe eller WinXp er det enormt let at dele modemet.
Faktisk kan I da alle være på nettet samtidig.

mvh
Henning

Fra : preben nielsen

Dato : 23-12-02 16:26

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3e06f5c1$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]

> Hvis I kører WinMe eller WinXp er det enormt let at dele
modemet.
> Faktisk kan I da alle være på nettet samtidig.

Det er nu ikke til internet-forbindelse - det klare vi over
2mbit'en Det er heller ikke muligt at lade een maskine fungere
som server, idet hver maskine nødvendigvis skal kommunikere med
sit modem via en COM port. En slags switchbox ville være det
optimale....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-12-02 22:56

preben nielsen wrote:
> [...]
> som server, idet hver maskine nødvendigvis skal kommunikere med
> sit modem via en COM port. En slags switchbox ville være det

OK. Den misforstod jeg da godt nok, men pyt så fik du da uddybet
spørgsmålet.
Eer det noget i denne retning du tænker på?
http://www.danbit.dk/produkter/1703.phtml

mvh
Henning