Form og list
Fra : Casper Mønster

Dato : 22-12-02 20:15

Jeg har lavet en form og en list, den skal sendes vidre til en php fil, men
hvordan får jeg variablerne ud???

HTML filen:
<select name="select" size="3" multiple>
<option value="1">Første</option>
<option value="2">Anden</option>
<option value="3">Trede</option>
</select>

PHP filen:
<? echo $select ; ?>

Dette virker ikke

/Casper

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-12-02 20:41

Casper Mønster wrote in <au530e$brh$1@sunsite.dk>:
> HTML filen:
> <select name="select" size="3" multiple>
> <option value="1">Første</option>
> <option value="2">Anden</option>
> <option value="3">Trede</option>
> </select>
>
> PHP filen:
> <? echo $select ; ?>
>
> Dette virker ikke

Den nemme løsning:

[...]

<? print_r($select); ?>

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Casper Mønster

Dato : 22-12-02 20:44

Manke tak

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-12-02 20:46

Casper Mønster wrote:
> Jeg har lavet en form og en list, den skal sendes vidre til en php fil, men
> hvordan får jeg variablerne ud???

Det ville egentligt være rart med flere oplysninger, men du ved sikkert
ikke at vi mangler dem

First thing: er du på et webhotel med register_globals = off (hvad jeg
snakker om? - søg på register_globals i gruppen, fx. med
groups.google.com)?

Hvis du er det, virker $select ikke, det gør derimod $_REQUREST['select']

> HTML filen:
> <select name="select" size="3" multiple>
> <option value="1">Første</option>
> <option value="2">Anden</option>
> <option value="3">Trede</option>
> </select>

> PHP filen:
> <? echo $select ; ?>
>
> Dette virker ikke

Derefter: når du skriver at den ikke virker, hvilken fejl har du så,
kommer der ikke noget ud, eller får du en fejlmeddelelse?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Casper Mønster

Dato : 22-12-02 22:54

> [...]
>

> Derefter: når du skriver at den ikke virker, hvilken fejl har du så,
> kommer der ikke noget ud, eller får du en fejlmeddelelse?

Det er mit egen server. Fejlen var at det kun var den sidste der kom frem.

Men det Niels skriv virker så det bruger jeg.

/Casper