Recordset ugevis
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 22-12-02 20:05

"SELECT * FROM events WHERE Aar = Year(CDate(Now())) AND Maaned
= Month(CDate(Now())) ORDER BY Dag DESC"

Det giver mig alle kalenderaktiviteterne i måneden, men kan det
lade sig gøre at begrænse udtrækket til kun at omfatte
kalenderaktiviteter ugevis?

Med venlig hilsen
Michael Tillgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 22-12-02 20:13

Det kan det sagtens - vil du have det fra mandag til mandag, eller bare et
interval på syv dage fra dags dato?

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 22-12-02 20:41

> Det kan det sagtens - vil du have det fra mandag til mandag,
SELECT * FROM Events
WHERE Dag BETWEEN GetDate() AND DateAdd(day, 7, GetDate())

>eller bare et interval på syv dage fra dags dato?

SELECT * FROM Events
WHERE DatePart(wk,Dag) = DatePart(wk,GetDate())

Det her burde fungere mod en SQL Server - du skal dog være opmærksom på, at
de tit synes en uge går fra søndag til søndag(!), til den ende findes
T-SQL-kommandoen SET DATEFIRST. Kig i Books Online.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-12-02 21:32

Jonas Skafte Jensen skrev:

> SELECT * FROM Events
> WHERE Dag BETWEEN GetDate() AND DateAdd(day, 7, GetDate())

Vil den også returnere begivenheder fra dags dato? Jeg har ikke
afprøvet det, men jeg kan forestille mig at en datoværdi i feltet
Dag på "23-12-2002 00:00:00" vil være mindre end GetDate kørt samme
dag - fordi timer og minutter her tælles med. Hvis man trækker
dagen ud som heltal er der ikke noget problem.

> SELECT * FROM Events
> WHERE DatePart(wk,Dag) = DatePart(wk,GetDate())

Har du ikke byttet om på de to muligheder?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 22-12-02 22:14

> [...]
> dag - fordi timer og minutter her tælles med. Hvis man trækker
> dagen ud som heltal er der ikke noget problem.

Ja, - se mit svar i den anden gren af dette ?

Og jo ;)
Det var en nisse!

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 22-12-02 20:18

Forr.: Snakker vi SQL Server eller Access?

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 22-12-02 20:37

> Forr.: Snakker vi SQL Server eller Access?

Mine data ligger i en Access database.
Jeg har dag, måned og år alle tal f.eks. 24.12.2002

Det må gerne være fra mandag til mandag.

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 22-12-02 21:02

> Jeg har dag, måned og år alle tal f.eks. 24.12.2002

I tre felter (af typen tal) eller et (af typen dato)?

Jeg tror i øvrigt du kan bruge det kode jeg skrev til SQL Server, hvis du
retter GetDate() til Now()

Der er en anden ting du skal være opmærksom på:
Den første udgave (den med nu+7) kunne man forbedre ved at strippe
klokkesletsdelene og erstatte dem med hh. 00:00:00 og 23:59:59.