jule-affaldsmiss
Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 19:31

Så er det blevet min tur til at få besøg af en efterladt mis. Jeg stod for
en halv time siden og lavede mad, da jeg hørte en ynkelig "luk mig
ind"-miaven. Kigger i bryggerset, om Felix skulle være smuttet derud. Næ.
Kigger udenfor bryggerset, om det mon er staldkatten Mivs, som ligefrem er
blevet afhængig af sin hængekøje herinde? Næ, der står jo Felix ved bagdøren
og går glad ind, hvordan pokker er han kommet derud? Og han plejer da ikke
at have en hvid fod?!

Øøøh... Samler katten op. Mager, stritpelset, ikke særlig stor, 5-6 mdr.
hunkat ifølge størrelsen, mega-øjenbetændelse. SPINDER som en lille
knallert, uuuh, hvor er jeg glad for du fandt mig, siger hun! En kæmpe kage
af pels og gammel betændelse rundt om hele forbenet (ikke på benet, men på
kroppen lige over og hele vejen rundt om albuen), nok 1 cm tykt. Benet
virker ikke brækket, hun går normalt, men jeg må ikke pille.

Ud i stalden. Lukke hullet i stalddøren, Mivs ind i køkkenet. De 2 kender
vist hinanden, for de miaver til hinanden. Lillemis op til madskålen, hvor
hun ivrigt guffer.

Jeg tror jeg har set den ude på marken, så den har været her nogen uger og
klaret sig selv. Måske den før har spist af Mivs' mad? Jeg har aldrig set
den ved huset, men den må jo vide, hvad døre bruges til!!

Ringer til min nabo 200 m væk, som har mange katte. Hun mangler ikke nogen.
En gårdkat jaget hjemmefra ville nok ikke være så kælen, mon den er blevet
sat her?

Så her står jeg med en lille julegave, har bestilt tid til 3x neutralisering
af mine egne 7/1, så jeg ved godt, hvad gemalen vil synes om ekstra
dyrlægeudgifter til sådan et skravl. Men den er jo sød og god, jeg kan da
ikke bare slippe den løs igen! Give den et bad og se, hvad det gamle sår
dækker over? Det skal blødes MEGET grundigt op før det kommer af. Det er nok
så stift, at jeg ikke engang kan klippe i det.

Damn! Og jeg skal naturligvis på arbejde både 23. og 27.

Kate, hun ligner i øvrigt Rolfert (Mowgli) og Rufus som jeg husker dem som
små.

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-12-02 19:43

Du må fortælle gemalen, at affaldsmisser er en af glæderne ved at bo på
landet, og han vil da vel ikke bare smide den ud igen??

Af hensyn til smittefare ville jeg tage den med til dyrlægen, han kan give
den noget smertestillende, så han kan checke dens sår.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 19:47

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
>
> Af hensyn til smittefare ville jeg tage den med til dyrlægen, han kan give
> den noget smertestillende, så han kan checke dens sår.

Nej, jeg har da ikke lyst til at smide den ud. Og i princippet mistede vi jo
en staldmiv da vi flyttede ind (Miv's mor), men til et argument siger Gert
at "hvis den var blevet, havde vi vel ikke fået 2 killinger?" Mjoøh, de skal
jo have legekammerater, skat....

Typisk at det sker op til helligdagene, det er ikke til at vide om nogen af
dyrlægerne gider tage den, og om Gert gider køre den, for jeg kan ikke få
fri, har ingen afløser (jeg har eftermiddagstjans som handicaphjælper).

Hun virker nu vældig tilfreds, nyder at blive nusset. Jeg renser hendes øjne
og sætter hende ud i legeskuret med tilhørende løbegård, så kan Mivs få sin
stald tilbage og jeg ved hvor jeg har den nye.

Hvilke krav skal jeg opfylde for evt. at få tilskud fra KV? Og hvordan gør
man?

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-12-02 20:00

Hej Pia
Det kan gøres under deres "genudsætnings-aftale" hvor
katten bliver testet, vaccineret og neutraliseret, hvor du
så skal være fodervært, det koster 500 kr. Hvis hun
tester positiv for Felv/Fiv bliver katten aflivet. Et hurtig
check på Tortie-kontoen viser at den kan dække det,
hvis der er enighed om det blandt bidragsyderne........
så hvad siger I ???

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 20:23

Altså, jeg passer hende gerne, men hvis nogen mangler en sød rundstrikket,
skal I være velkomne. Under alle omstændigheder prøver vi at kigge nærmere
på benet i aften og ringer til dyrlægen i morgen tidlig for lige at høre ad.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 20:25

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej Pia
> Det kan gøres under deres "genudsætnings-aftale" hvor

Der står ikke noget om aftalen på deres webside, hvordan gør man? De har
formentlig ikke åbent mellem jul og nytår?

Mine egne mivser er nyvaccinerede, kan det mindske risikoen, i fald vores
staldkat og den nye allerede har mødt hinanden?

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-12-02 23:26

Ja, det mindsker risikoen ved nogle sygdomme at dine egne er vaccineret, men
ikke alle. Hold dem adskildt til du lige har fået tjekket hende, og gør selv
lidt ud mere ud af at vaske hænder og sådan.

Fra : Majer

Dato : 22-12-02 21:52

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:au52bt$692$1@sunsite.dk...
.. Et hurtig
> check på Tortie-kontoen viser at den kan dække det,
> hvis der er enighed om det blandt bidragsyderne........
> så hvad siger I ???

Hej Marianne!!

Hvis der er penge på kontoen, er jeg klart tilhænger af at hjælpe den lille
mis.
Kan du forresten ikke sende mig kontonr. igen, da min galme computer brød
helt sammen, og dermed også min harddisk.

Glædelige julehilsner fra
Majer

Fra : Camilla Larsen

Dato : 22-12-02 22:13

On Sun, 22 Dec 2002 21:51:38 +0100, "Majer" <majbritt<FJERN@majer.dk>
wrote:

> [...]
>Kan du forresten ikke sende mig kontonr. igen, da min galme computer brød
>helt sammen, og dermed også min harddisk.

Ja gider du ikke også sende til mig så smider jeg lige nogen slatter
ind på kontoen*S*

--
Camilla

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-12-02 22:20

hej Majer

her er det Tortie-konto den danske bank 4875
4875976958

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 22-12-02 22:43

Jeg synes bestemt det er en værdig sag for Tortie-kontoen!

/Pernille

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 22:47

I øvrigt har hun nogen rødlige pletter i pelsen, iblandet de lysegrå/sorte
striber, er hun, GISP, Tortie???

:Pia

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 22-12-02 22:49

Hej Pia,

det er dæl'me svært at se om hun er tortie, men lur mig om ikke hun har
en rød eller creme tå på det ene bagben? Til gengæld er jeg ret sikker
på at hun er "poly" (polydactyl), det ser i hvert fald ud som om hun har
en ekstra tå på forpoterne

/Pernille

P.S. Hvad er der nu galt med tortietøser? *grin*

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 23:05

"Pernille og Jesper" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> P.S. Hvad er der nu galt med tortietøser? *grin*

Det kunne jo forklare hendes store selvtillid, sådan at bare vade hen til en
fremmed dør og råbe "luk op", for derefter bare at valse brummende ind som
om hun havde boet her altid.

:Pia

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 22-12-02 23:11

> Det kunne jo forklare hendes store selvtillid, sådan at bare vade hen
> til en
> fremmed dør og råbe "luk op", for derefter bare at valse brummende ind som
> om hun havde boet her altid.

*LOL* ja det kan der være noget om, det ville være typisk tortie...

/Pernille (og Polgara der ligger nede under kontorstolen der er på
hjul...hun har ikke engang overvejet at det måske kunne være farligt)

Fra : Kate

Dato : 24-12-02 13:49

> Pernille (og Polgara der ligger nede under kontorstolen der er på
> hjul...hun har ikke engang overvejet at det måske kunne være farligt)

Næ, for det _er_ det jo ikke for vores misser, vel?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-12-02 23:31

> I øvrigt har hun nogen rødlige pletter i pelsen, iblandet de lysegrå/sorte
> striber, er hun, GISP, Tortie???

Ja, det ser sådan ud på den creme tå.
Sikke en tilstand hun er i, trist.
Øjenbetændelse smitter. Vask dine hænder grundigt når du har rørt ved hende.

Godt hun er kommet til dig
Nina

Fra : Birgitte

Dato : 23-12-02 10:09

> I øvrigt har hun nogen rødlige pletter i pelsen, iblandet de lysegrå/sorte
> striber, er hun, GISP, Tortie???
> :Pia

Hej Pia
Ihh hvor det skær i mit hjerte, at læse din historie, samtidig bliver jeg så
harm, over at folk bare kan lade katte gå og passe sig selv.
Kan læse at hun er syg med betændelse i øjne, og ben...
Det kunne tyde på når hun nu kan bruge benet som vanlig, at hun har haft en
infektion, som har dannet en byld, hvor der så er gået hul på, derfor alt
det indtørrede/klistrede betændelse...
Når du nu selv har katte, har du gjort det helt rigtige, at holde dem
adskilt,- vær omhyggelig med at vaske finger hver gang du har rørt ved
"Tortiemissen", det mindsker smitterisikoen til de andre katte.

Da vi indfangede vores vildkatte, viste det sig, at vi netop bor i 1 af de 2
kommuner i DK som ikke giver tilskud til aflivning og genudsættelse
Vi snakkede med vores dyrlæge, han aflivede de 7 og 2 blev neutraliseret
testet og genudsat, han gjorde det til samme pris som kattens værn.
Prøv at snakke med din dyrlæge, om han evnt. vil gøre det til samme pris som
kattens værn..... Han kan jo se, at du er villig til at tage katten til dig,
og at du har et stort hjerte, så mon ikke han er til at snakke med

Tortiefarve kan du finde ud af, hvis du kigger på trædepuderne... hvis de
alle er mørke hele vejen rundt er hun ikke tortie, men findes der lyserøde
pletter på trædepuderne er hun tortie, kig også på læberne, de kan også være
plettet lyserøde.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.

Missetanker fra
DK. True Trust
Birgitte Stenskjær
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-12-02 23:27

Et hurtig
> check på Tortie-kontoen viser at den kan dække det,
> hvis der er enighed om det blandt bidragsyderne........
> så hvad siger I ???
Ja, og kan du lige putte kontonummeret, så jeg kan give et bidrag også?
Nina

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 23:33

Egentlig skrev jeg blot for at få lidt input og gode råd - men jeg må
indrømme at jeg lige nu har svært ved at finde alle skillingerne til at få
ordnet det ben, når jeg allerede har sat 3000 af til neutralisering af de
andre, som allerede har kostet mig 2000 til dyrlæger her i efteråret. Så jeg
siger ikke nej tak. Det ville ellers være så hyggeligt for Mivs at få en ven
ude i stalden, hvis de virkelig kender hinanden på forhånd! (jeg lod dem
ikke hilse fysisk, men de mivsede meget venligt af hinanden)

Min mand er dog enig i, at vi ikke bare jager hende væk med det ben. Når hun
nu kommer her og viser os den tillid!

:Pia

Fra : J.D.S.

Dato : 22-12-02 23:37

On Sun, 22 Dec 2002 20:00:21 +0100, "marianne hellemose"
> [...]

>check på Tortie-kontoen viser at den kan dække det,
>hvis der er enighed om det blandt bidragsyderne........

Godt nok er ham der ejer mig ikke en tortie, men han har beordret mig
til at give et bidrag øremærket til den lille julekat til den konto.

Så hvis der er et kontonr offentligt tilgængelig, vil jeg her mandag
23/12 indsætte et lille julegavebeløb fra mig og Nuggi, som I kan se
her :

http://www.catchow.com/homepages/catpage.asp?pageid=33557

Mvh og et ønske om en glædelig jul

J.D.S.

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 23:44

"J.D.S." <johdsSPAMFILTER@SPAMFILTERhotmail.com> wrote in message

Godt nok er ham der ejer mig ikke en tortie, men han har beordret mig
til at give et bidrag øremærket til den lille julekat til den konto.

Muddi siger mange tak, jeg må jo indrømme, at jeg ikke kan opleve den slags
uden at tro, der er en mening med det, og jeg bløder for den lille stakkel.

Og Nuggi er vel nok en steg.

:Pia

Fra : J.D.S.

Dato : 22-12-02 23:46

On Sun, 22 Dec 2002 23:43:50 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>uden at tro, der er en mening med det, og jeg bløder for den lille stakkel.

Der en en mening med det.. *S* Så derfor er det kun en glæde at kunne
hjælpe..

Og desværre læste Nuggi også med her fra mit skød, så nu er det helt
umulig at få ham til at tro at jeg har noget at skulle have sagt her i
huset..

*suk*

Mvh

J.D.S.

Fra : Kate

Dato : 24-12-02 13:53

> http://www.catchow.com/homepages/catpage.asp?pageid=33557

Han er da også en fin missekat

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-12-02 22:20

> [...]
> at "hvis den var blevet, havde vi vel ikke fået 2 killinger?" Mjoøh, de

Jamen, så kigger du bare på ham med dine store baby-blå
og siger: "Jamen, det er jo JUL, skat" og så lader I
julefreden sænke sig En kat i en stald her op til jul......I
kunne jo kalde den Jesus

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 22:31

Så fik jeg hentet den bette mus ind fra stalden, hvor hun lå hjemmevant
sammenrullet i Mivsens halmhule, hvor jeg havde anbragt hende. Ind på
badeværelset, hvor hun fik vasket øjne og undersøgt sit ben. Jeg opgav at
rense det, selvom det er fyldt med betændelse. Det er en meget dyb flænge
foran, nærmest som om benet har været ved at blive skåret over ved roden, en
stor luns dødt skind sidder stift og stikker frem. Det skal barberes, skæres
rent, renses og måske sys, den eneste måde jeg ville kunne få det rent ville
være at nedsænke hele kræet i sæbevand en times tid. Hun har fuld
bevægelighed i benet, halter ikke og strækker sig lystigt på gulvet, hopper
op i håndvasken og er meget social.

Hun var ikke lige så vild med at komme ud i hundehuset, som i stalden og på
min bademåtte, men jeg håber hun finder sig til rette, der er mad, vand og
halmballer med en dejlig rede af et fleece tæppe. Hun er en del mindre end
mine hanner på 6 mdr. men det så ud som om hendes store hjørnetænder var
skiftet. Og mine er jo halvcoons, så alderen passer nok meget godt.

Jeg lavede et lille album på vores side. Hun åbner ikke gerne øjnene særlig
meget, jeg håber, de er bedre i morgen.

:Pia

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-12-02 23:54

> Jeg lavede et lille album på vores side. Hun åbner ikke gerne øjnene
særlig
> meget, jeg håber, de er bedre i morgen.
>
> :Pia

Hvor er hun da bare kær, håber det bedste for hende!
Og Pia, jeg synes absolut ikke, at du fortjener betegnelsen "fjols",
tværtimod!
Derimod passer navnet mere end godt på den eller de personer, der har
svigtet hende!
For så kælen og kærlig hun er, er hun jo helt sikkert ikke en "vildkat".
Synes helt klart, at der skal bevilges penge fra Tortie-fonden, så hun kan
blive behandlet uden at det betyder, at I skal leve af havregrød her i
juledagene!
Jeg vil selvfølgelig også give et bidrag til hendes dyrlægebesøg!

mvh og glædelig jul
Eva

Fra : Kate

Dato : 22-12-02 22:33

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Kate, hun ligner i øvrigt Rolfert (Mowgli) og Rufus som jeg husker
> dem som små.

Så kan hun jo ikke undgå at være superdejlig
Desværre kan/vil jeg ikke tilbyde at tage hende, selvom de
rundstrikkede altså står mit hjerte meget nært. Der _er_ altså noget
helt specielt over dem.
Jeg tilslutter mig Mariannes forslag, at Tortie-kontoen betaler for en
neutralisering hvis i vil beholde hende eller finde et godt hjem til
hende.

Marianne, du må lige give besked om der skal penge på kontoen til det.
Tror nok jeg har kontonr. et sted i mine gemmer, ellers vil du så ikke
sende det til mig på min mail kate@oliwer.dk?

Fra : Pia J

Dato : 22-12-02 22:42

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message news:3e062f94$0$47424

> Så kan hun jo ikke undgå at være superdejlig
> Desværre kan/vil jeg ikke tilbyde at tage hende, selvom de

Nææ, det regnede jeg nu heller ikke med...

Jeg tror nok det der forben kan gå hen og blive en dyr fornøjelse, men nu
lader jeg gemalen sove på det. Naboen ville se om hun kendte nogen der ville
have den, og hvis det er helt umuligt betaler jeg i det mindste for en
aflivning, selvom det godt nok ikke er sjovt når hun nu er så kærlig. Et
vildt, frustreret bæst kunne jeg bedre affinde mig med at sende til de store
musemarker.

:Pia

Fra : Bente Jepsen

Dato : 22-12-02 22:51

Ja, jeg synes nu også det ville være fint om Torti-kontoen kan give en
"hånd" til at få den lille mis behandlet hos dyrlæge, incl. neutralisering.

Mange hilsner
Bente

Fra : Kate

Dato : 22-12-02 23:02

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in news:au5be7$jpf$1@sunsite.dk:

> [...]
> aflivning, selvom det godt nok ikke er sjovt når hun nu er så
> kærlig. Et vildt, frustreret bæst kunne jeg bedre affinde mig med

Hmmm, for mig at se kunne den dyrlægeundersøgelse af hendes ben da godt
tages fra Tortiekontoen. Såret ser grimt ud, men det skulle da
forhåbentligt ikke være årsag til at hun skulle dø. Jeg kan dog godt
forstå at hvus alternativet er en uvis skæbne at det kunne blive
løsningen, men det håber jeg ikke for billederne taler da sit tydelige
sprog. Hun er bestemt ikke vild, men helt klart en x-ejet kat.
Håber der er stemning for at "vi" betaler for en undersøgelse af hende
hos en dyrlæge.

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-12-02 07:46

Ja jeg er enig med Kate, sådan en "nusse-trold" bør
have en chance. Pt. står der 1250 kr på Tortie-kontoen,
så det skulle kunne lade sig gøre, så tag du hende bare
til dyrlæge

Fra : Kate

Dato : 24-12-02 14:19

> Ja jeg er enig med Kate, sådan en "nusse-trold" bør
> have en chance. Pt. står der 1250 kr på Tortie-kontoen,
> så det skulle kunne lade sig gøre, så tag du hende bare
> til dyrlæge

Jeg har lige i skrivende stund overført via netbank et lille beløb, det
kan registres den 27/12, så er der lidt mere at gøre godt med, så
afsted med Muddi

Fra : Pia J

Dato : 24-12-02 14:27

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message news:3e085ec0$0$47419det
> kan registres den 27/12, så er der lidt mere at gøre godt med, så
> afsted med Muddi

I er bare skønne allesammen, og som du kan læse højere oppe, var hun afsted
i går og har det allerede meget bedre, jeg synes hendes pels er blødere og
såret ser flot ud, ingen betændelse, hævelse eller forsøg på at bide i det.
Det eneste problem er, at hun synes jeg burde gå på wc noget oftere :)

Hun kom ved et uheld til at dytte snuder med mine hunde i morges, og det tog
hun som en helt normal hændelse, så mon ikke de alle vil kunne komme
overens. Hæmoriderne bliver i hvert fald ikke noget problem, de mænger sig
med alle.

:Pia

Fra : Ragna

Dato : 24-12-02 14:40

Hej Pia!

I går var TDC's server sur og tvær, så jeg fik ikke lov at sende min hilsen
af sted til dig. I den var der en velment advarsel mod at give den lille nye
alt for meget mad på en gang, da vi sidste år selv fik givet vores lille,
svage mis for meget mad med det samme, hvilket resulterede i en tur til
dyrlægen dagen efter på grund af forstoppelse.
Da du ikke skriver noget om det i dag, har du nok fået maden fjernet fra
hende i tide i går.
Hun var heldig, at hun fandt dig, og hun vil helt sikkert komme til at give
jer mange glæder. Man får et særligt forhold til en kat, som man har reddet.
Det gør ondt helt ind i sjælen at tænke på, hvad hun har måttet gennemgå,
før hun fandt hen til et par rigtige dyrevenner.

Giv hende et par ekstra nus fra Ragna.

Fra : Pia J

Dato : 24-12-02 21:02

"Ragna" <rahas@tdcadsl.dk> wrote in message news:3e0863bf$0$47413

> [...]
> svage mis for meget mad med det samme, hvilket resulterede i en tur til
> dyrlægen dagen efter på grund af forstoppelse.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hun HAR forstoppelse. Hun havde en enkelt
gang tynd mave for et døgn siden men har kun tisset siden da. Spiser stadig
og virker frisk, brokker sig gevaldigt over at være spærret inde og knurrede
af mig, da jeg ville dryppe øjne! Spiser stadig så snart hun får lov, kaster
sig over leverpostejen med sine piller.

Har hverken yoghurt eller zoolac i huset, da mit apotek ikke kan skaffe det.
Kattemalt synes hun er ækelt. Hvornår skal jeg blive bekymret? Hun er lidt
rund om maven, men det tror jo pokker, når hun endelig får mad, så ses det
jo der først.

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-12-02 21:32

Hej Pia
Har du noget madolie i huset, så kan en spiseskefuld af
det hjælpe til at sætte lidt gang i maven. Hvis hun har "sultet" og så lige
pludselig får mad, kan det godt give
lidt "ravage" i systemet, men jeg tror ikke det er "alvorligt"
når hun kom af med noget for et døgns tid siden

Vi krydser poter for at Muddis mave hurtig bliver "normal"

Fra : Ragna

Dato : 24-12-02 22:59

Pia J skrev:
>Hvornår skal jeg blive bekymret? Hun er lidt
>rund om maven, men det tror jo pokker, når hun endelig får mad, så ses det
>jo der først.

Hej Pia!
Hvis der ikke er andre symptomer, så tror jeg slet ikke, at du behøver at
blive bekymret.
Med vores mis var det helt tydeligt, at der var problemer, fordi den lille
stakkel trykkede og trykkede uden at der kom noget resultat ud af det, og så
blev det altså vagtdyrlæge for anden dag i træk den week-end.
Vi havde også givet fri adgang til tørfoder, som åbenbart var svulmet for
meget op i maven. Vådfoder ville sikkert ikke have givet forstoppelse - men
måske tynd mave i stedet!
Det lyder ellers som om den lille dame er ved at få det bedre, og som om hun
er ved at gå i træning til at sno sine mennesker om sin lille pote.

--
Mange julehilsener fra Ragna

Fra : Pia J

Dato : 24-12-02 23:37

> Vi havde også givet fri adgang til tørfoder, som åbenbart var svulmet for
> meget op i maven. Vådfoder ville sikkert ikke have givet forstoppelse -
men
> måske tynd mave i stedet!

Jeg kan se på vandskålen at hun drikker meget - men jeg synes hendes mave
føles en anelse hård. Jeg havde selv tænkt på det med olien, så det vil jeg
nok prøve at tvinge i hende med en sprøjte. Hun har kun kastet op en enkelt
gang efter det første ædegilde, hun er mere mådeholden nu.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 24-12-02 23:50

Jeg glemte at spørge, hvad vagtdyrlægen gjorde ved forstoppelsen?

:Pia

Fra : Bente Jepsen

Dato : 25-12-02 00:37

> Jeg glemte at spørge, hvad vagtdyrlægen gjorde ved forstoppelsen?
>
> :Pia

Den siameser jeg havde engang, havde også tendens til forstoppelse. En gang
var det så slemt at hun gik helt i stå og vi måtte til dyrlæge. Hun viste os
at vi kunne massere hendes mave med bevægelser fra brystet og nedad, det
skulle ligesom give lidt gang i tarmene, og så give hende parafinolie, men
jeg tror nu nok det kun var i teskefulde.
Det hjalp.

Mange hilsner
Bente

Fra : Ragna

Dato : 25-12-02 09:29

>Jeg glemte at spørge, hvad vagtdyrlægen gjorde ved forstoppelsen?

Killingen fik en Microlax sprøjtet ind i endetarmen, og hun sendte et par
stykker med mig hjem, som vi skulle bruge, hvis det blev nødvendigt (det
blev det), og derudover gav hun ham paraffinolie i munden. Det skulle vi
fortsætte med i nogen tid og så trappe langsomt ned.
Der måtte flere gange Microlax til, før der kom gang i sagerne.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-12-02 00:44

1 æggeblomme blandet op med en lille smule piskefløde,
samt en dåse tun i olie, er et vidundermiddel mod
forstoppelse

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Pia J

Dato : 25-12-02 09:40

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message news:3e08f151$0$47411

> samt en dåse tun i olie, er et vidundermiddel mod

NÅÅÅja - det har jeg da hørt, man IKKE skal give dem til hverdag.

Sådan noget stads kan man nok ikke få her 1. juledag. Hun fik madolie i går
aftes, og lidt mere nu, og der har været en lille smule gevinst, så det går
nok.

Piskefløde med æggeblomme kunne til gengæld hjælpe med at give hende lidt på
hofterne.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 25-12-02 09:52

> Piskefløde med æggeblomme kunne til gengæld hjælpe med at give hende lidt

> hofterne.

Muddi siger MUUUUMMMMM

Fra : Kate

Dato : 24-12-02 15:22

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> og som du kan læse højere oppe, var hun afsted
> i går og har det allerede meget bedre, j

Ja, jeg har nu været igennem de fleste indlæg, men må stoppe her for
jeg skal nu afsted og holde jul
Jeg er bare glad for at hun har det bedre.

Glædelig jul.

Fra : Stine Frandsen

Dato : 01-01-03 04:00

Hej
Nu har jeg været alle indlæggene igennem, og kan desværre ikke finde et
eneste sted hvor du skriver hvor i landet du bor ????
Det ville jo hjælpe gevaldigt for den der sidder og - snøfte- mangler sin
elskede lille tortie-pige.
Min tortie-pige, forsvandt nemlig sørgeligt nok samme dag hvor jeg skulle
flytte fra mkin veninde, hvor jeg boede midlertidigt. Og straks jeg kommer
online igen, ser jeg dit indlæg.
Min lille tortie er øretattoveret, men det kan være lidt svært at se, især
hvis der er skidt i ørerne. Hun forsvandt den 17. december i Møborg ved
Bækmarksbro ( vestjylland).
Stine

Fra : Pia J

Dato : 01-01-03 10:20

Det er desværre ikke din mis, denne kat er ca. 8 mdr, bor på Sydsjælland og
hverken øremærket eller steriliseret. Vægt 2 kg afmagret, har været "vild"
et stykke tid. I øvrigt ligner hun ikke en tortie, men en almindelig
gråstribet med 2 creme tæer og et par små røde flammer på ryggen. Der er
langt mellem husene her, og jeg har spurgt mig for, så hun kan også være
smidt af i området af sommerhusgæster.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 01-01-03 10:40

Jeg glemte at sige held og lykke med at finde dine små vagabonder! Jeg tror
i hvert fald Muddi er glad for at være fundet her i den kolde tid. Jeg må i
øjeblikket lege isbryder 3-4 gange om dagen i staldkattens vandskål (hun VIL
altså ikke være inde mere end et par timer højst, er 5 år og har aldrig
prøvet det før vi flyttede ind i august)

:Pia