Mælkeallergi
Fra : Nyby

Dato : 06-03-01 17:54

Vores datter har formodentlig mælkeallergi, er der nogle, der har gode råd
og opskrifter?

Med venlig hilsen
NYBY@stofanet.dk

Fra : Birdy

Dato : 06-03-01 18:20

Hvor gammel er hun?
Birdy

Fra : Jan Frederiksen

Dato : 01-04-01 12:25

Til NYBY.

Via Astma-Allergi Forbundet kan man købe en bog: "Retter til allergikere" af
Lene Buhl Christoffersen med mange gode opskrifter - den har jeg haft glæde
af, mens min datter havde mælkeallergi i 2 år, hvilket hun heldigvis er
"vokset fra". Astma-Allergi Bladet (medlemsblad) har også mange gode
allergi-opskrifter.

Risdrik fra FDB smager godt som erstatning for mælk både på cornflakes, som
sovs og i gryderetter, kager m.m., Havdredrik er også udmærket, det er lidt
tykkere i konsistensen. På hospitalet fik vi oplyst, at små børn ikke må få
soya-drikke, da de så kan udvikle soya-allergi, hvilket er meget værre end
mælkeallergi.

Et tip til at lave is, som smager godt: Køb et produkt, som hedder "Erlet".
Det er et halvfabrikata, der kan bruges som piskefløde. Det produceres hos
Odense Marcipan. Vi har kun haft held til at købe det i Metro - men hvis man
har en god bager, kan det være, Erlet kan købes gennem vedkommende. Erlet
bruges også af personer med PKU. Opskrifter kan formentlig fås hos
PKU-foreningen, eller kan jeg hjælpe med et par stykker.

Håber du kan gøre brug af rådene. God fornøjelse.

Med venlig hilsen
Ilse Frederiksen

Nyby <1287549m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kE8p6.18387$m9.101399@news101.telia.com...