Creative CardCam problem.
Fra : Mads Breddam

Dato : 22-12-02 16:09

Hej.

Jeg har lige købt sådan en Creative CardCam hos TDC, og jeg kan ikke få de
til at virke. Når jeg tilslutter den via USB finder Windows XP den og
begynder at installere det. Og det er jo vældig.... Men det bliver bare ikke
installeret ordentligt. Derefter laver computeren en spontan genstart. Når
jeg så er startet op igen, og sætter kameraet til via USB porten, -
genstarter computeren og kommer nogengange med ubehagelige fejlbeskeder.

Hvad er der galt??

Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

Fra : thehidden

Dato : 26-12-02 15:15

"Mads Breddam" skrev d. 22-12-02 16:09 dette indlæg :
> [...]
> jeg så er startet op igen, og sætter kameraet til via USB porten, -
> genstarter computeren og kommer nogengange med ubehagelige

Hej Mads...

Jeg har selv haft det samme problem, bare med et Logitech Pocket
Digital... Jeg satte kameraet i USB''en og indsatte
cd''en. Det var forkert. Jeg regner med at der fuglte en cd med,
det gjorde der ved mit kamera. Det er vigtigt at du installere
cd''ens software FØR du plugger den kameraet i USB''en.
Hvis det skal virke, for du kan ikke bare afinstallere driveren, skal du
bruge programmet systemgendannelse, hvor du sætter den til at gendanne
windows til før du installerede kameraet, f.eks. d. 21/12. Så installere
du først cd''en, og DEREFTER sætter du USB-ledningen i. Så vil
den XP sige at der er fundet ny hardware, og så installere du bare fra
cd''en (igen! Denne gang bare via XP). Det skulle jeg i hvert
fald gøre, og det virkede for mig. Det kan godt være det afviger lidt,
men kig i din readme-fil, der skulle gerne stå at softwaren skulle
installeres før kameraet blev tilsluttet.

Held og lykke , thehidden

http://www.kandu.dk/