Cd-r medier - www.copynex.dk og www.nierle~
Fra : Bøgh

Dato : 22-12-02 15:23

Hey

Jeg står lige og skal have lidt cd'er men jeg ved ikke om man kan stole på
www.nierle.de og om deres cder er okay kvalitet.
Jeg tænker her på Silver Cicle om det er et okay mærke eller om jeg bare
skal holde mig til Verbatin som koster 50 kr mere pr. 100 stk.

-Bøgh

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 22-12-02 16:02

I news:3e05ca8c$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, Bøgh skrev:
> [...]
> Jeg tænker her på Silver Cicle om det er et okay mærke eller om jeg
> bare skal holde mig til Verbatin som koster 50 kr mere pr. 100 stk.

Hejsa.

Jeg har faktisk lige fået en sending Silver Circle hjem, og jeg har indtil
videre ikke haft problemer med dem. Der står, at de er godkendt til
48-speed, men da min brænder er en 40-speed, så kan jeg af gode grunde ikke
teste dem hurtigere, men som sagt op til 40-speed er der ingen problemer.

En kammerat købte både Verbatim og Silver Circle, men han påstår, at han
'bare' vil købe Silver Circle næste gang, da han er overbevist om, at de er
gode nok.

Håber det gav dig lidt afklaring...

/Henrik, Aalborg

Fra : jakob

Dato : 22-12-02 17:37

> [...]
> 'bare' vil købe Silver Circle næste gang, da han er overbevist om, at de er

Hvad koster det i porto sådan ca. og hvor hurtige er de til at levere ?
Har du prøvet nogen af deres meget billige b-ware media ?

Venlig hilsen

Jakob

Der også overvejer at handle der

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 23-12-02 07:45

I news:MPG.1870087494e9231c9896de@news.get2net.dk, jakob skrev:

> Hvad koster det i porto sådan ca. og hvor hurtige er de til at levere
> ? Har du prøvet nogen af deres meget billige b-ware media ?

> [...]

Hej Jakob.

Hvis du kun skal have nogle få skiver dernede, kan det godt gå hen og blive
lidt dyrt i porto, da de har en starttakst på 8 Euro samt 0,50 Euro pr.
kilo.

Én pakke må max. veje 30 kilo, så hvis du køber mere end 30 kilo, skal du
beregne 8 Euro oveni...

Desuden brugte de en kurs på 7,74 ved omregning til danske kroner (lidt
dyrt), da jeg handlede dernede - men alt i alt kom jeg til at give kr.
244,13 pr. 100 stk. Silver Circle, så det synes jeg er ok.

Jeg kender ikke kvaliteten på deres b-ware, da jeg kun har kendskab til
Silver Circle og Verbatim.

Skriv endelig, hvis der er yderligere jeg kan hjælpe med.

/Henrik, Aalborg

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 23-12-02 08:07

I news:3e06b109$0$47398$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, Henrik, Aalborg
skrev:
> Desuden brugte de en kurs på 7,74 ved omregning til danske kroner
> (lidt dyrt), da jeg handlede dernede - men alt i alt kom jeg til at
> give kr. 244,13 pr. 100 stk. Silver Circle, så det synes jeg er ok.

Hej igen.

Jeg glemte lige:

Portoen kom ialt til at betyde ca. 1 Euro pr. 100 stk. Silver Circle - især
fordi vi var en flok, som gik sammen om bestillingen, så det kunne svare sig

/Henrik

Fra : jakob

Dato : 23-12-02 11:52

> Portoen kom ialt til at betyde ca. 1 Euro pr. 100 stk. Silver Circle - især
> fordi vi var en flok, som gik sammen om bestillingen, så det kunne svare sig

Tak for svarene, det er jo faktisk ret vildt hvad man kan spare, så jeg
bestiller der inden længe, der er lang fra 2,5 til 10 kr pr skive

Venlig hilsen

Jakob

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-12-02 12:26

<--------------->
> Tak for svarene, det er jo faktisk ret vildt hvad man kan spare, så jeg
> bestiller der inden længe, der er lang fra 2,5 til 10 kr pr skive

<--------------->

Ja og så er det ikke engang ulovligt , koda burde lukkes, sådan nogen
monopol hajer

Fra : .

Dato : 22-12-02 21:25

On Sun, 22 Dec 2002 16:02:16 +0100, "Henrik, Aalborg"
<nospam_aalborg@pc.dk> wrote:

> [...]
< Snip en masse snak>

> [...]
>'bare' vil købe Silver Circle næste gang, da han er overbevist om, at de er

Jeg vil også gerne afklare lidt......
Så vil jeg da godt fortælle at du ihvertfald ikke skal købe deres
DATATRACK 80min , da de ikke virker som de burde De skulle også
være 40 eller 48x. Men alt over 12x går de i spunk. Der er en eller
anden form for "støv" i skiverne der gør at de næsten kun kan læses af
min egen maskine. Jeg har nu fået 100 Verbatim hjem og de virker som
de skal.
Mvh Janko

Fra : Bøgh

Dato : 22-12-02 22:09

Okay .

Men er det kun de cd'er der eller er det også ved andre cd'er du har prøvet
fra dem?

-Bøgh

Fra : .

Dato : 23-12-02 13:35

On Sun, 22 Dec 2002 22:08:44 +0100, "Bøgh" <morten@urgh.dk> wrote:

>Okay .
>
>Men er det kun de cd'er der eller er det også ved andre cd'er du har prøvet
>fra dem?
>
>-Bøgh

Kun de der datatrack... De virker fint nok til mit brug, men hvis
familie eller venner skal have brændt feriebilleder eller eller have
deres video lagt på cd'er, tjah... så du'r de altså ikke.
Verbatim'erne er der ingen problemer med.
Mvh Janko

Fra : Bøgh

Dato : 23-12-02 17:14

Det lyder jo okay så det bliver verbatim.

-Bøgh

Fra : Martin S.

Dato : 23-12-02 23:32

"Bøgh" <morten@urgh.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder jo okay så det bliver verbatim.

Udover at jeg og flere andre IKKE har problemer med Datatrack fra Nierle. De
fungerer upåklageligt.

Fra : Bøgh

Dato : 22-12-02 17:50

Mail fra Henrik:

Jeps, jeg handlede nede ved Nierle - de har dansk konto i Jyske Bank, så
efter bestillingen kommer en ordrebekræftelse med totalbeløb, og så kan
man bare overføre pengene til dem.

Efter ca. 4 dage dukker varerne så op på din adresse...

Det gik helt problemfrit efter min mening.

Skriv endelig igen, hvis du vil vide mere.

/Henrik, Aalborg.

-Bøgh

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-12-02 22:20

<----------------------->
> [...]
> Jeg tænker her på Silver Cicle om det er et okay mærke eller om jeg bare
> skal holde mig til Verbatin som koster 50 kr mere pr. 100 stk.

Kan anbefale dem som hedder "Platinum 40x" men syntes Verbatin er så billige
at jeg ville købe dem til kun 30 Kr mere pr. 100 Stk.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-12-02 11:59

<----------------->

> Kan anbefale dem som hedder "Platinum 40x" men syntes Verbatin er så
billige
> at jeg ville købe dem til kun 30 Kr mere pr. 100 Stk.

<----------------->

Ps. her er lidt info om Platinum (det er ikke Mr. Platinum),
scannet med programmet CDR Identifier V1.63
som kan hentes her http://www.gum.de/cdrid/ kan i evt prøve at scanne nogen
af
de andre billige meder, så vi kan se hvilken producent som gemmer sig bag
dem
Husk det skal være et blankt medie der scannes...

ATIP: 97m 15s 17f
Disc Manufacturer: Ritek Co.
Reflective layer: Dye (Short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type: CD-Recordable
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 73f / LBA: 359848)

Fra : Bøgh

Dato : 23-12-02 12:10

Det lyder jo godt og jeg tror jeg bestiller en 500-1000 stk sammen med mine
venner så skal vi bare bestemme os om det skal være verbatin eller Silver
Cicle.

Jeg takker for alt informationen.