Kæresten snorker!
Fra : Helle

Dato : 22-12-02 13:05

Hejsa.

Jeg er på kanten til at blive fuldstændig sindssyg - min kæreste snorker
hver eneste nat og jeg skal flere gange i timen skubbe til ham for at han
holder op - bare et par min! Det ødelægger min nattesøvn TOTALT og jeg er
fuldstændig smadret næste dag. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Han er
overvægtig men ønsker ikke at gøre noget ved det - da jeg mødte ham snorkede
han ikke (dengang normal vægtig). Jeg har hørt at det kan være overvægtens
skyld. Han har ikke polypper og er heller ikke forkølet.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...han er ligeglad fordi han sover jo fint.
I nat fik jeg bare nok - jeg havde ligget vågen i 2 timer pga. hans snorkeri
så derfor tog jeg dyne og pude og gik ind i stuen men her kunne jeg heller
ikke sove - sofaen er alt for lille så jeg kan ikke være på den. Fryseren
ude i køkkenet (stue og køkken er et stort rum) larmer altid meget og
selvfølgelig; fyret går i gang og kan høres i skorstenen! (vi bor på første
sal og skorstenen går lige forbi stuen - vi har brændeovn) Jeg var lige ved
at begynde at skrige af raseri!

Hvad kan jeg gøre?

Mvh Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-12-02 14:00

> Jeg er på kanten til at blive fuldstændig sindssyg - min kæreste snorker
> fuldstændig smadret næste dag. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Reelt kan du ikke gøre ret meget andet end skifte ham ud - men måske skulle
du vente til efter jul?

Mvh Maria

Fra : Nicolai Lang

Dato : 22-12-02 14:11

On Sun, 22 Dec 2002 13:05:26 +0100, "Helle" <krammemusen@hotmail.com>
wrote:

Hej Helle,

> [...]
>holder op - bare et par min! Det ødelægger min nattesøvn TOTALT og jeg er

Jeg kender det, sådan havde vi det for 2 år siden - i mange år. Der
var perioder hvor jeg ikke sov ordentlig i dagevis. Og selv når jeg
lagde mig ind i gæsteværelset kunne jeg høre det gennem 2 lukkede
dører. Det er simpelthen ufattellig hvor meget støj sådan et lille
organ kan frembringe

De ting jeg kan anbefale:

>Han er
>overvægtig men ønsker ikke at gøre noget ved det - da jeg mødte ham snorkede
>han ikke (dengang normal vægtig).

Han skal tabe sig! Det vil normalt gøre en forskel.

Min kæreste tabte sig ~35 kg over det sidste 1½ år (lidt om det til
sidst). Og han snorker absolut ikke længere (der er en lang række
andre fordele).

>Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...han er ligeglad fordi han sover jo fint.

Så væk ham grundigt hver gang du vågner! Men det undrer mig nu at han
sover ordentligt, det gjorde min sjældent. Dels fordi jeg jo puffede
til ham, dels fordi man sover altså ikke lige så godt når man snorker.
Det hændte også at René selv vågnede af sin snorken.

>Hvad kan jeg gøre?

Send ham til lægen. Min fik at vide at man kan operere i næsen for det
(hos ham var der ikke nok gennemtræk). Det sker ved at man sliber en
del af knoglen i næsen og svælget af. En af bivirkningerne er at man
ofte vil få madrester i næsen, som kommer ud når man pudser næse. Så
den option forkastede vi ret hurtig.

Helle, du må undskylde dette - men din kæreste lyder som en skidderik
når han ikke vil prøve tabe sig for at undgå at holde dig vågen om
natten. Jeg kan huske hvordan jeg blev fundstændig hysterisk, bl.a. en
gang under en påskeferie. Jeg tog simpelthen fat i ham og rystede ham
vågen. Jeg tror ikke jeg sov ordentlig 5 dage i træk dengang. Rent
akut løste vi det ved at han tog Otrivin næsespray til vi var hjemme
igen.

Mine forslag i uprioriteret rækkefølge:

1) Væk ham - så han prøver hvordan det er ikke at sove godt.

2) Send ham til lægen med henblik på en operation.

3) Få ham til at tabe sig.

4) Dump ham. Hvis han ikke vil gøre noget ved det, er han efter min
mening ikke værd at samle på.

5) Send HAM ind i stuen. Hvorfor pokker er det dig der skal føje dig
pga af ham? Hvis hans egen snorken ikke vækker ham, så vil køleskab,
fyr m.m. sikkert heller ikke.

Den kur som min kæreste har været på er 'Dr. Atkins' lav
kulhydratskur. Han tabte som sagt knap 35 kg på 1½ år, efter at alle
andre forsøgte måder ikke havde virket. Selv har jeg kun været på den
i 1½ måned, hvor jeg kom 7 kg. ned - og jeg går på den igen d. 2.
januar. Du kan læse mere om den på:

http://atkinscenter.com/, og se nogle af de dejlige kager og desserter
man kan spise på kuren på http://lowcarb.dk/ (min kæreste lille
fritidsfirma).

Mange hilsner
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Helle

Dato : 22-12-02 14:31

> [...]
> andre forsøgte måder ikke havde virket. Selv har jeg kun været på den
> i 1½ måned, hvor jeg kom 7 kg. ned - og jeg går på den igen d. 2.

Hej igen.

Han siger han ikke har overskud til at tabe sig - han arbejder helt vildt og
hans kost er rent elendig. Vi skal begge tabe os men han ønsker ikke at gøre
noget for det. Han har netop meddelt mig at han er villig til at prøve nogle
produkter - jeg kan bare gå ned i Matas og prøve at købe noget, så vil han
gerne prøve det. Men et eller andet sted synes jeg det er lidt urimelige at
JEG skal gøre det...well, han har dog meddelt at han gerne vil prøve nogle
ting.

Mvh Helle

Fra : Heidi

Dato : 22-12-02 15:53

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:au4eqc$3hd$1@sunsite.dk...
> [...]
> JEG skal gøre det...well, han har dog meddelt at han gerne vil prøve nogle

Jeg vil ikke kommentere de ting der er foreslået eller om du ligefrem
skal smide ham ud - men har du prøvet at sove med ørepropper?
Min kæreste snorker også - hver nat (nu er vi så kun sammen i
weekenderne, men det kan jo også være slemt nok, hvis ikke man
får sovet ordentligt - jeg har også prøvet det med sofaen, og endda
bonussønnens seng), og jeg har købt nogle ørepropper i Matas
som er lavet af silikone. De er efter min mening meget bedre end
dem man kan få af skumgummi (eller hvad det nu er). De kan
bedre presses ind i øret, og lukker faktisk fuldstændig af, hvis
man får dem anbragt ordentligt.
Jeg siger ikke det er den endelige løsning - det må da også være
i hans egen interesse, at han får løst problemet - men indtil
videre kunne det måske lette din nattesøvn lidt.

Et par koster 25 kr. og kan godt holde i et par måneder, selvom
de bliver noget nussede at se på efterhånden. Men der er en
fiks lille rund plasticbeholder med, man kan opbevare dem i, så
de ikke behøver ligge fremme til offentligt skue

Håber du kunne bruge det til lidt...

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Heureka

Dato : 22-12-02 22:34

Det kan også hjælpe hvis han ligger sig på siden i stedet for på ryggen(hvis
det er tilfældet)

Thomas

Fra : Helle

Dato : 22-12-02 22:41

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> wrote in message
newsqN9.12204$Hl6.1348506@news010.worldonline.dk...
> Det kan også hjælpe hvis han ligger sig på siden i stedet for på
ryggen(hvis
> det er tilfældet)
>
> Thomas

Hej Thomas.

Desværre kan han snorke ligegyldigt hvordan han ligger. Han er ikke
interesseret i at gøre noget for at tabe sig og for ham, er han ligeglad med
om han er overvægtig. (hmm)
Han vil gerne prøve nogle forskellige produkter - jeg skal bare kom dem for
ham (han betaler).

Mvh Helle

Fra : Heureka

Dato : 23-12-02 23:24

Jeg mener at ku' huske at der for et par år siden var noget i TV omkringen
en behandlingsmetode, hvor der ved hjælp af et apperatur blev suget på
drøplen; er der nogen som kan huske at ha' set programmet som vil bidrage
til Helles søvn-"problem"?

Thomas :)

Fra : Thomas E

Dato : 27-12-02 00:55

Prøv at forestille dig at være den som snorker. Man bliver jo helt tosset
hvis man skal holde sig vågen og vågner selv ved bare den mindste af frygt
for ikke at forstyrre sidemanden. Eller skal sove et nyt sted og det første
man får at vide er "Nøj han snorker, det er ulideligt".

bær dog over med ham eller tag ørepropper i (,")

Man dropper da ikke sin partner fordi han/hun snorker.

Man kan ikke altid selv gøre for det. Jeg har smidt 30kg og det har intet
hjulpet.

Fra : MZO

Dato : 26-12-02 19:36

Snorken er et tegn på vædskemangel.Altså vand ikke det i kaffen eller theen
men plain H2o Der skal drikkes min.2l rent vand dgl. læs hvilke mirakler der
kan opnås ved at rette op på vædskeballancen det er nok det bedste og
billigste helseråd der kan gives læs www.watercure.com et andet men også
godt råd er www.noni.dk og overvægt må man da gøre noget ved ofte kan det
klares med at lære at trække vejret gennem næsen og med bugmusklerne dette
i sig selv vil forebygge kommende skavanker venlig hilsen MZO

Fra : Halina

Dato : 26-12-02 22:50

Kære Helle!

Jeg forstår godt, hvor svært det må være.
Når jeg læser dit indlæg, får jeg flere indtryk. Nemlig ikke kun af
det fysiske problem, men også af irritation / modvilje som sådan. Det
indtryk behøver jo ikke være rigtig, men jeg får lyst til at spørge
dig: holder du ellers af ham som han er? Har du det ellers godt,
bortset fra denne fysiske gene?

Jeg ved af egen og andres erfaring, at voldsom irriation over snorken
(eller overvægt, eller andet fysisk) kan hænge sammen med vrede,
utilfredshed, stress....

Hvis der er et følelsesmæssigt problem bagved, eller stress (hos dig
og/eller hos jer), vil fysiske løsninger alene (vægttab, ørepropper
osv.) ikke give dig/jer fred i det lange løb.
Så måske er det en god idé at overveje den side af sagen også?

Med kærlig hilsen

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : Michael Lynge

Dato : 27-12-02 13:57

Hej Helle

Ja, det kan være et kæmpe problem og jeg snorker da også, men at droppe
kæresten pga. snorken kan da vel ikke være løsningen.

Har du set de sportsudøvere der sætter sådan nogle "sommerfugleplaster" på
deres næser?

Det burde klare snorken fra første nat.

Dem skal du købe og give din kæreste på - og det er ikke en valgmulighed han
har! Han SKAL tage dem på hvis han stadig ønsker at sove i sengen. Husk at
det ikke er dig der skal sove på sofaen, men din kæreste.

Du kan så også købe nogle ørepropper - de gule få i 2 størrelser - og er ret
gode.

Og få han til at tabe sig - du kan jo starte med at lave sundt og fedtfattig
mad derhjemme.

Men som sagt - disse plaster som man sætter på næsen hjælper mod snorken -
og med tiden vænner han sig til dem.

mvh\michael

Fra : Helle

Dato : 27-12-02 14:07

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mad derhjemme.
>
> Men som sagt - disse plaster som man sætter på næsen hjælper mod snorken -

Hej Michael.

Nej jeg vil da heller ikke droppe ham pga. hans snorkeri - det ville da være
dybt urimeligt medmindre der var andre problemer også.
Han vil ikke tabe sig og han vil ikke veje sin mad, spise fedtfattigt osv.
selvom vi kunne gøre det SAMMEN da jeg vejer min mad, spiser fedtfattigt
osv. Jeg starter i motionscenter og han kunne tage med, men nej, det vil han
ikke. Det er hans problem så. Jeg skal i hvert fald tabe mig. Han har sagt
ja til at prøve nogle ting, så jeg må i Matas en dags tid og høre hvad de
har at anbefale.

Mvh Helle

Fra : Michael Lynge

Dato : 27-12-02 14:17

Hej igen Helle

Men køb disse næseplaster - det hjælper altså *s*
vh\michael

Fra : Michael Lynge

Dato : 27-12-02 14:23

http://www.dpa.dk/aol/spoerg_farmaceuten/shwAnswer.asp?pqid=287

Snorken optræder ved, at den bløde gane eller andre dele af de
øvre luftveje vibrerer, når man slapper af under søvnen. Ved lidelser i næse
eller svælg, som allergi, forkølelse eller næsepolypper, forekommer snorken
hyppigere. Overvægtige lider mere af snorken end normalvægtige på grund af
et øget tryk på de øvre luftveje.
Det hjælper at sove på siden eller med løftet hoved.
På apoteket fås forskellige produkter, der muligvis kan afhjælpe
problemer.

Der findes to slags plastre, der sættes uden på næsen over
næseryggen således, at næseborerne holdes åbne.
AirPlus er i plast og fås i to størrelser small/medium og
medium/large.Pris: 10 stk for 39,95 kr og 30 stk for 79,95 kr.
Breathe Right minder om et almindeligt plaster, og det findes
ligeledes i forskellige størrelser:
S, M og L. 10 stk. 47,75 kr og 30 stk 115,- kr.
Begge typer kan kun anvendes én gang.

Asonor er en opløsning, der anvendes til at fugte næsen ved
tørre slimhinder. Der skulle give en mere uforstyrret vejrtrækning.
Opløsningen indeholder saltvand og glycerol. Pris: 30 ml for 98,- kr.

Snore Free er en tungebøjle, der holder tungen på plads, så den
ikke falder ned i halsen og lukker for vejrtrækningen. Pris: 199,- kr.

Nozovent er en plastbøjle, der skal placeres inde i næseborene,
så disse holdes åbne og giver en lettere vejrtrækning. Fås i small, medium
og large og koster 77,50 kr for to stk, der kan genbruges.

Fra : Thomas E

Dato : 28-12-02 14:46

Hjælper aldrig en skid med plastre og næsespray. I den forbindelse kan man
ligesågodt bruge saltvand.
Det føles kun mere behageligt at skulle sove hvis man fx har brugt otrivin..
Larmen er den samme når man først falder i søvn. hmm.

Det eneste jeg mener hjælper, er at få en specialist til at fremstille en
special gane bøjle om er voldsomt dyr.

Ellers kan man vel fjerne mandlerne eller noget af drøbelen.

Fra : Michael Lynge

Dato : 28-12-02 15:55

> Hjælper aldrig en skid med plastre og næsespray. I den forbindelse kan man
> ligesågodt bruge saltvand.

Måske - men det er da et forsøg værd *s*

Fra : Åse Kristensen

Dato : 01-03-03 23:00

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 01-03-03 23:40

"Åse Kristensen" <bager_aase@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Ja hvad skreve du egentlig? Og hvor?
Dit indlæg var desværre uoverskueligt

Her kan du se, hvordan man med fordel kan svare på indlæg på Usetnet.

Mvh. Lisbeth

Fra : arc@na

Dato : 03-03-03 10:30

"Åse Kristensen" <bager_aase@mail.tele.dk> wrote in

> "Thomas E" <mobilkabler@pc.dk> skrev i en meddelelse

Nogen, som har erfaringer med Atrovent næsespray mod savværks-lyde?

arc@na
http://www.phyton.dk/urter/index.htm

Fra : mrx

Dato : 03-03-03 17:23

On 03 Mar 2003 09:29:50 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrotd:

>"Åse Kristensen" <bager_aase@mail.tele.dk> wrote in

>Nogen, som har erfaringer med Atrovent næsespray mod savværks-lyde?

Hej er det ikke dig der har trænet wt ? for så skrev jeg engang med
dig i en anden ng.Jeg har erfaringer med at prøve at bekæmpe mega
tordenskrald Her prøvede vi næsespray,virkede ikke!skylle næse,
virker ikke! . Men hovedepude en af dem med koldskum der former sig
efter hovedet hjælper "lidt" næseplaster hjælper en del, men ligge på
siden hjælper mest men det kan hun jo ikke hele natten desværre
prøvede foresten også indvendig næsebøjle , spild af penge. Men det
hele kommer an på om det kommer fra næsen eller munden ? her er det
næsen. Hun har også været på hamlet og været undersøgt for søvnapnø,
det var det ikke.

Hvis nogen har ideer til at stoppe tordenskraldene vil jeg meget gerne
høre om det?

Fra : Miss T

Dato : 31-12-02 03:25

> [...]
første
> sal og skorstenen går lige forbi stuen - vi har brændeovn) Jeg var lige

Hej Helle

Måske det vil hjælpe, hvis han får fjernet mandler og polypper. Jeg har en
veninde der fik fjernet dem og det har hjulpet. Hun er også en anelse
overvægtig, men snorker somsagt ikke mere. (Min kæreste skal selv under
kniven i februar)

/miss T

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 06-01-03 11:39

- din kærestes ligegyldig vil jeg betegne som hensynsløst. Jeg synes det er
ægerligt. Og så vil jeg ikke kommentere det yderligere !