En togrejse og tre sure katte...
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 22-12-02 11:09

Så er jeg vel ankommet i familiens skød, og prøver at få Tortie, Fru V
og mim søsters Lista til at gå sammen. Fru V var godt nok ikke meget for
at skulle i kassen, og hun fik også lige lavet en god flænge i min hånd,
men ind kom hun da.

Togrejsen gik helt fint da vi først var kommet afsted, men efter
ankomsten var det samme mønster som da Tortie og Fru V først flyttede
ind hos mig. Tortie ville straks i gang med at undersøge det hele, så
der var ingen grund til at holde hende på et værelse, mens Fru V lå 5
timer i kassen og surmulede. Vi fik straks smurt de tre katte ind i
Felifriend (hvilket bestemt ikke var populært) så jeg ved ikke helt
hvordan de ville opføre sig uden, men med er Tortie og Lista alligevel
lidt stride. Lista er måske lige lidt for nysgerrig og opsøger lidt
noget ballade, hun kan godt finde på at ligge og blokere en dør så
Tortie ikke kan komme forbi. Tortie er så vendt om gør det samme mod Fru
V :-/ Så status er at ingen kan lide hinanden, undtaget Fru V der som
sædvanlig ikke fatter ret meget og bare gerne vil hen til mor, men hun
hvæser desværre og slår med poten. Fru V ligger nu under skabet, Tortie
under sengen og Lista et sted hvor hun kan blokere for andres færden.

Det er alt sammen meget nyt og da der ikke har været de vilde optræk og
rejste børster, er jeg rimelig fortrøstningsfuld. Tortie er sig selv,
hun er nok lige lidt mere kælen end sædvanlig, Fru V er jo egentlig en
lille nervøs mis der lige skal vænne sig til noget nyt, og Lista ligger
bare og troner som hun nu plejer. Og så er der lidt hvæs en gang i
mellem, så jeg håber det kommer til at gå.

Carsten Sørensen

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-12-02 11:14

Hej Carsten
Vi krydser poter for at de tre tøser ter sig pænt, de der
"damer" kan være temperamentsfulde, **en pænere
omskrivning end hysteriske madammer** held og lykke

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 22-12-02 11:48

> [...]
> bare og troner som hun nu plejer. Og så er der lidt hvæs en gang i
> mellem, så jeg håber det kommer til at gå.

Jamen det lyder da til at det nok skal gå med alle misserne trods alt,
de skal nok finde deres pladser. Jeg har igennem de sidste 14 år selv
"slæbt" kræet med til jul hos familien, og det er pudsigt at se hvordan
det har ændret sig.

De første par år var dyrebestanden: Husets *sure* kat, 2 gæstehunde
(schäfer, Ruhåret Hønsehund), en *midaldrende* gæstekat, og så min egen
kat.
I ungdomsårene var hun meget modig - rendte de andre dyr i r.....

Hun stod troligt og ventede på at husets udendørsmis kom ind, så hun
kunne inkassere et ikke særligt venligt potedask, men det blev heldigvis
ikke til mere, da hun straks underkastede sig.

Da de andre dyr var ældre end hende, er de døde, og nye er kommet til
igennem tiden.

Da der kom en ny gæstekat, så blev rollerne byttet. Den unge rendte
efter min kat, som aboslut ikke syntes at det var morsomt. *Hvæs*
Den nye gæstehund skulle heller ikke nærme sig, så var hun skredet.

I år bliver første år hvor hun er enedyr, og det er måske meget godt,
for nu hvor hun er en aldrende dame, bryder hun sig ikke så meget om uro.

Men jeg savner da alligevel den tid, hvor julen var fyldt af
sammenbragte dyr, med katte der væltede juletræer - ja der var godt nok
gang i den.

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar