Nogen der har svar?
Fra : Michael Sørensen

Dato : 22-12-02 14:07

Jeg har et bundkort med onboard lydkort, der kan klare 6 kanalers lyd. Bagpå
er der 3 stik.

Jeg har også 4.1 højtalere. Subwooferen "samler" alle ledningerne fra
satelithøjtalerne og sender to ledninger op til computerten. Den ene kaldes
"front" og den anden kaldes "rear". Disse to ledninger sætter jeg ind i de 2
af 3 pladser, jeg nævnte ovenfor.

Problemet er, at jeg ikke kan få det til at fungere ordentlig sammen (synes
jeg). Subwooferen virker ikke. Det "sjove" er, at hvis jeg tager
"rear"-stikket ud af computeren, så virker subwooferen og lyden er meget
bedre. Men det virker forkert, at et af stikkene IKKE skal sættes ind i
computern. Eneste minus: baghøjtalerne virker IKKE. Altså et nyt problem...
HJÆLP

Fra : Noller

Dato : 22-12-02 14:51

Prøv at kigge i din manual til bundkortet, ellers gå ud på
producentens hjemmeside og se hvordan det skal sættes sammen.

Og ellers må du lige skrive hvad det er for et bundkort du har i maskinen.

Jeg vil tro at du har en Mikrofon/line in og så en rear og en front speaker.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 22-12-02 16:18

> Prøv at kigge i din manual til bundkortet, ellers gå ud på
> producentens hjemmeside og se hvordan det skal sættes sammen.

Jo tak for hjælpen. Jeg har kigget i manualen og synes, at jeg har sat det
rigtigt sammen. Jeg har også prøvet at ændre lidt på stikkene.

> Og ellers må du lige skrive hvad det er for et bundkort du har i maskinen.

Mit bundkort er et Soltek SL-75FRV Mainboard, VIA VT8235, DDR, Socket A,
6-channel sound.

> Jeg vil tro at du har en Mikrofon/line in og så en rear og en front
speaker.

Bag på kortet har jeg flg. 3 stik, der skal benyttes til lyd.

(1) - Line Out / Front Spaker Out

(2) - Line In / Rear Speaker Out

(3) - Microphone Input / Center Subwoofer Out.

Fra højtalerne har jeg sat stikket fra subwooferen, hvorpå der står front
speaker i stik nr. (1) go stikket fra subwooferen, hvorpå der står rear
speaker i stik nr. (2)