Gammelt netkort spøger
Fra : Bent F.

Dato : 22-12-02 13:17

Hej alle og god forjul

har et lille problem med at slette oplysninger om et gammelt netkort i XP,
kan ses i system som skjult men er ikke til at fjerne, skal man i
reg.databasen eller hva ?

mvh Bent

Fra : Thomas

Dato : 22-12-02 15:32

"Bent F." <fer@fakse.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle og god forjul
>
> har et lille problem med at slette oplysninger om et gammelt netkort i XP,
> kan ses i system som skjult men er ikke til at fjerne, skal man i
> reg.databasen eller hva ?

Kan du heller ikke fjerne det hvis du booter i fejlsikret og går ind og
checker i system.

så vidt jeg husker kommer alle info om nuværende og tidligere hardware frem,
så man kan fjerne gamle registreringer.

--
Venligst

Thomas

Svar kun i nyhedsgruppen - tak!

Fra : Bent F.

Dato : 22-12-02 16:21

"> >
> [...]
> checker i system.
>
> så vidt jeg husker kommer alle info om nuværende og tidligere hardware

Det er også prøvet, men nej, den siger at enheden muglivis skal bruges ved
start af computeren, men det er jo lidt svært når hardwaren er fjernet!

Bent

Fra : LarsS

Dato : 22-12-02 17:46

Bent F. skrev:

> har et lille problem med at slette oplysninger om et gammelt netkort i XP,
> kan ses i system som skjult men er ikke til at fjerne, skal man i
> reg.databasen eller hva ?

Jeg har haft "spøgelses netkort" (win98SE) som
kun kunne fjernes i data-reg.basen. Under
Hkey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Services\Class\Net
findes hvert netkort under et 4-cifret nummer.
Fjernes alle finder windows de "ægte" efter reboot.

/LarsS