Undgå "notices" - $_GET["foo"]
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-12-02 00:47

På min udviklingsmaskine kører min PHP med alle fejlbeskeder slået
til - også notices.

   if($_GET["foo"] == "bar"){bla();}

Giver :
   Notice: Undefined index on line XX in file...

Er den eneste, og rigtige, måde at undgå den notice på at skrive...

   if(@$_GET["foo"] == "bar"){bla();}

....eller har jeg overset noget ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 22-12-02 01:27

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Notice: Undefined index on line XX in file...
>
> Er den eneste, og rigtige, måde at undgå den notice på at skrive...

Du kunne kigge på isset(), men hvorfor skal du absolut undgå alle notices?
Notices gør dig bare opmærksom på hvad der _kan_ give problemer og eftersom
koden (vel) opfører sig som forventet er der ingen grund til at undgå den?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-12-02 02:09

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAM.delfs.dk> wrote in

> [...]
> alle notices? Notices gør dig bare opmærksom på hvad der _kan_
> give problemer og eftersom koden (vel) opfører sig som forventet

isset() er vist det jeg skal bruge.

Normalt vil notices ikke gøre noget som helst da de normalt er slået
fra. Grunden til at jeg gerne ville fjerne dem er for at undgå dem,
både fordi det ikke er pænt ud med en fejlbesked midt i det hele -
selvom det bare er en udviklingsmaskine - men også for at have en
110% fejlfri kode!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Larz

Dato : 22-12-02 01:28

> Er den eneste, og rigtige, måde at undgå den notice på at skrive...
>
> if(@$_GET["foo"] == "bar"){bla();}
>
> ...eller har jeg overset noget ?

Yep :)

if (isset($_GET['foo']) && 'bar' == $_GET['foo'])
{
blah();
}

-