vcore
Fra : Christian Morelli

Dato : 21-12-02 22:49

MOBO epox ep8k7a+. Vcore står til 1.82. Kan man virkelig ikke ændre den
nedad. Jumpermæssigt kan man kun justere opad

Fra : Thomas

Dato : 22-12-02 09:53

"Christian Morelli" <morelli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> MOBO epox ep8k7a+. Vcore står til 1.82. Kan man virkelig ikke ændre den
> nedad. Jumpermæssigt kan man kun justere opad
Ifølge manualen, som jeg hentede fra Epox, kan du kun hæve V-core manuelt.
Men den burde detecte V-coren lavere end de 1,82 efterson den kun bør stå på
1,75.
Prøv at loade med fail safe i bios og se om det hjælper. og check lige at
din JP2 på bundkortet står på default.. det kan jo være at den er sat højt,
da du også kan stille v-core på bundkortet med jumbere.
ifølge manuslen skal den også sagtens kunne køre med en lavere V-core pr.
default eftersom der på et billede er en V-core på 1,53 V.

venligst

Thomas

Fra : Christian Morelli

Dato : 22-12-02 11:09

den detecter den til 1.82. Både i BIOS og 5 forskellige testprogrammer jeg
har prøvet. BIOS er loaded til failsafe. Jumperne er hvor de skal være. Er
der noget andet der kan have indflydelse på værdien? Jeg tænker f.eks på
alle de indstillinger i BIOS som den mangelfulde manual ikke fortæller hvad
er. Der er f.eks en masse AGP indstillinger. Eller ram instillinger. (Cas
Latency eller hvad det nu hedder)

Fra : Thomas

Dato : 22-12-02 12:26

> [...]
hvad
> er. Der er f.eks en masse AGP indstillinger. Eller ram instillinger. (Cas

AGP indstillingerne har intet med din V-core og gøre, og er der kun så du
kan stille på ydelsen af AGP porten ( groft sagt ).

Cas Latency er til rammene.

så det er desv. et stort NO til det hele. dit bundkort må simpelthen detecte
din V-core forket fra CPU'en.
Hvis du kan så prøv at låne en andne athlon CPU, og se hvad den så sætter
V-coren til. den skal jo blot være 1,75 standart.

en anden ting er at det egentlig ikke burde have indflydelse på dit problem,
henleder til din tråd fra før.
Men har du checket dine IRQ'er som jeg skrev at du burde gøre for at se om
der er sharing problemer???

Du har nemli et Creative lydkort og de kan så absolut ikke lide at dele irq
med andre enheder, selvom de officielt understøtter det!!!!!!!!

og check også lige dine forskellige værdier for strømmen, da din PSU kan
være utilstrækkelig.

Venligst

Thomas