Jumper settings
Fra : McCarney

Dato : 21-12-02 22:42

Jeg vil gerne kunne tilslutte to printere til min PC.
Derfor er jeg kommet i besiddelse af et ældre I/O kort med en ACER M5105 A4E
chip.
På kortet er der 7 porte, COM 1, COM 3, floppy driver mm.
Det eneste jeg har brug for er parallel porten som LPT3. På kortet er der
endvidere 11 jumpere benævnt JP01-JP11.
Jeg har prøvet at montere kortet som det var, med det resultat at det
overtog styringen af floppydrevet som ikke var tilsluttet.
Til gengæld var det ikke nogen LPT port.
Hvor kan jeg finde information om hvordan jumperne skal sættes?

Jesper

Fra : Japster

Dato : 22-12-02 00:05

Hej Jesper

For aktivere LPT3 skal der jumper på pin 2 og 3 på J12, og pin 1 og 2 på
J13.
Håber det lykkedes....

-Japster

Fra : McCarney

Dato : 22-12-02 00:06

Jeg har kun jumper op til og med 11 på dette kort

Jesper

Japster <jesper.h@larsen.dkNOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au2s29$1tf8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Japster

Dato : 22-12-02 00:16

Aaah, undskyld... Hvad nummer har printet... der skulle gerne stå C0XXX et
sted... er det C0361 eller C0658?

Fra : McCarney

Dato : 22-12-02 00:30

Jeg kan ikke finde noget der ligner
Det eneste der er trykt på printet er 5105BV
Japster <jesper.h@larsen.dkNOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au2snn$1ua9$1@news.cybercity.dk...

Fra : Japster

Dato : 22-12-02 00:39

okay... ehm... prøver igen...
på JP3, er der da 3x9 pins??

Hvis der er, så prøv at sætte jumpere hvor jeg har lavet streger:
+ +-+
+-+ +
+ + +
+ + +
+ + +
+ + +
+ + +
+ + +
+ + +

Fra : McCarney

Dato : 22-12-02 00:40

Ja!
JP1 er 2x2
JP3 3x9
JP10 3x2

Øvrig info:
LPT porten hedder CON7

nyhedsmeddelelse:au2u1r$206f$1@news.cybercity.dk...

Fra : Japster

Dato : 22-12-02 00:48

hehe... hvordan står det så til med LPT'en når du smider jumperne på som
"tegnet"?

Fra : McCarney

Dato : 22-12-02 01:03

Det er prøvet nu, der blev ikke fundet nogen port. Men den 'æder' ikke mit
floppy drev længere.

Det kommer selvfølgeligt an på hvordan tegnigen vender

1 2 3
eller
3 2 1

Japster <jesper.h@larsen.dkNOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au2uje$20ti$1@news.cybercity.dk...

Fra : Japster

Dato : 22-12-02 01:11

Ehm... som jeg tegnede den der.... med pci-lederne nedad... skulle den
gerne!
Hvordan står IRQ'en?

på JP9 skal der en jumper på de anden sidste pins....
sådan her:

+ + + + + + + + + +

+ + + + + + + + + +

Så er den sat til IRQ5, som LPT3 skal køre på!

Fra : McCarney

Dato : 22-12-02 01:23

Jeg tror vi har skudt forbi hinanden, mine pins 3-9 sidder parallelt med
pci-lederne

I ?
I ?
J J
P P

Skal jumperne 5-8 fjernes og på 9-eren mellem 1-2 eller 2-3

Hvordan kontrollerer jeg IRQ'ens indstilling?

nyhedsmeddelelse:au2vv9$22ge$1@news.cybercity.dk...