Konstant blå skærm lige når Windows starte~
Fra : Jan

Dato : 22-12-02 12:10

Hejsa

Jeg har fået lidt af et problem lige pludselig - så godt jeg har lånt en
bærbar så jeg kan spørge nogle kloge her om hjælp.

Min pc er gået ned lige pludselig - jeg har fået diverse blå skærm dump med
forskellige meddelelser som f.eks.

page_fault_in_nonpaged_area 0x00000050 og
irq_not_less_or_equal 0x0000008E osv........

Jeg har efterhånden prøvet alt - nogen gange når den lige ind i windows -
står et par min og så går den ned, andre gange sker det lige inden den
logger på windows.
Den ene gang den kom ind i Windows kørte den sååååååååå langsomt som jeg
aldrig har oplevet før.

Har prøvet at fjerne alle ting så der kun er grafikkort i og ikke andet men
stadig fejl, har prøvet at installre windows på en ny harddisk stadig fejl
og jeg kunne blive ved.

Min maskine er som følger

2x256 mb rd ram (tror jeg det hedder)
1150 amd athlon (skulle være en 1800 xp) men har aldrig kørt som det for så
går maskinen ned - det har jeg lært at leve med altså de 1150 mhz).
Microstar k7t 266 pr02 -ru
Kører windows xp pro

Fejlen kom lige pludselig mens den stod og hentede noget på nettet

Hvad gør jeg ????

Mvh

Jan

Fra : E.J

Dato : 21-12-02 20:27

Næsten helt sikkert din cpu der bliver for varm.
Har prøvet det, det tog mig en uge at finde problemet.
E.J

Fra : Jan

Dato : 21-12-02 20:41

Jeg kører med en Silverado køler - maskinen har ingen side på og
temperaturen er omkring 55-60 grader - ja fejlen kommer også lige nå jeg
starter pc´en dvs den slet ikke er varm

Jan

Fra : CS

Dato : 22-12-02 14:55

> Jeg kører med en Silverado køler - maskinen har ingen side på og
> temperaturen er omkring 55-60 grader - ja fejlen kommer også lige nå jeg
> starter pc´en dvs den slet ikke er varm

har haft samme problem! Problemet her var også køling, så kig dgi om efter
en ny køler eller tjek om din nuværende er monteret korrekt

CS

cs AT sleepy.dk

Fra : René Prebendorf

Dato : 21-12-02 21:14

> [...]
> forskellige meddelelser som f.eks.
>
> page_fault_in_nonpaged_area 0x00000050 og
> irq_not_less_or_equal 0x0000008E osv........

Du kan se lidt om de fejl her.
http://www.aumha.org/kbestop.htm

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : René Prebendorf

Dato : 21-12-02 21:18

Og her. http://support.microsoft.com/?kbid=315335

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : Jan

Dato : 21-12-02 21:55

Kan godt se hvad de skriver osv... men hvad syntes i jeg rent praktisk
skulle prøve at gøre, jeg har prøvet ny harddisk og andet grafikkort.

Jan

Fra : peet_dk

Dato : 21-12-02 22:47

prøv det her:

reset bios (tage batteri ud)
fjern den ene ram blok og skift mellem de for forskellige ram sokler, og se
om det er en af dem der er problemer med.

Det kan ikke være din cpu køler som har forykket sig og ikke sidder godt?
Evt. en defekt cpu(?)

Det kan jo næsten kun være bundkortet, strømforsyningen, rammene eller
cpu'en .. Evt. tage en op til for butik som har grejet hjemme til at teste
den, så kan du hurtigt finde ud af det.. men det koster også..

Fra : Jan

Dato : 21-12-02 22:52

Jeg har hentet et program der tester ram memtest86 og det fejler med begge
blokke i og med dem i enkeltvis - kan det så være bundkortet eller hvordan
kommer jeg videre i mit forsøg på at finde fejlen.

Jan

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-12-02 00:56

> [...]
hvordan
> kommer jeg videre i mit forsøg på at finde fejlen.

Der er 100% fejl på dine ram, og der har højst sandsynligt været det
altid, siden du ikke kunne udnytte din cpu. Få dine ram byttet, der hvor
du købte dem. Der er højst sandsynligt garanti på endnu (mange
producenter giver 10 år eller livstids garanti).

- Martin

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 22-12-02 02:51

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du købte dem. Der er højst sandsynligt garanti på endnu (mange
> producenter giver 10 år eller livstids garanti).

Tjek lige først om de kører med den korrekte spænding (volt). En kammerat
fik også sindssygt mange fejl i memtest86 test 6 tror jeg det var. Han satte
volten lidt ned og fejlen forsvandt. Han oplevede dog ikke den fejl du
nævner, men sporadisk genstart.

Ellers er mit bedste bud OGSÅ defekt ram, for jeg havde også det problem du
beskriver på 2 blokke. Først med en stang samsung pc3200 og dernæst en stang
corsair pc2700. Fik en tredje klods, samsung pc2700 og nu kører det bare

VH
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-02 08:06

Hvor tjekker jeg om det kører med den rigtige spænding og hvordan ændrer jeg
det ???

Jan

Fra : CS

Dato : 22-12-02 14:59

> [...]
> blokke i og med dem i enkeltvis - kan det så være bundkortet eller hvordan
> kommer jeg videre i mit forsøg på at finde fejlen.

Der behøver ikke være fejl på dien ram selvom programmet viser det! Har
oplevet det har meldt fejl pga for dårlig køling af cpu

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-02 08:05

Min køler kører med 12v og på fuld kraft og er en Silverado køler - så det
burde da ikke være der problemet lå.
Min maskine har næste altid kørt forkert hastighed - lige da jeg købte
bundkortet - opdagede jeg fejlen, sendte det tilbage til SHG hvor jeg havde
købt det og cpu - de sagde jeg havde knækket et hjørne af cpu´en (hvilket
jeg ikke kan se) - fik dog tjekket cpu i en anden butik hvor de sagde den
ikke fejlede noget.
Mine ram blev testes der hvor jeg havde købt dem og de sagde at de heller
ikke fejlede noget - så jeg har faktisk altid stået med en maskine der ikke
var optimimal, men ingen kunne dengang sige hvad der var galt.

Hvad ville du køre hvis det var dig lige her og nu med de problemer jeg har
????

Jan