Problemer med RAM igen?
Fra : Christian Skands

Dato : 21-12-02 20:03

Nu har jeg langt om længe fået nogle ramklodser i den rigtige
str.........tror jeg.
Jeg spurgte her for et par dage side ang. bla. størrelsen på ramklodser og
fik at vide at Kingston value ram i 512mb. ville være et godt valg.
Fandt så ud af at min PC (compaq presario 7EL7000T) ikke kunne med større
klodser end 256 mb.

Nu har jeg så fået 2 stk 256 mb. klodser.
Når jeg sætter dem i tæller pc'en op til 128 og så står 128 ok og så sker
der ikke en sk.. mere..........
Nogen der har en forklaring? hvilke oplysninger skal du evt. bruge for at
give en forklaring?
De nye ramklodser er ikke helt megen til den ene 128 mb. klods der sad i
forvejen. Sidst jeg spurgte var der noget med dobbeltsidet ram?? På den
gamle klods (128mb.) ser det ud som om der er dippedutter på begge sider,
det er der ikke på de nye.......

Mvh.
Christian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-12-02 21:15

Christian Skands skrev:

> Nu har jeg så fået 2 stk 256 mb. klodser.
> Når jeg sætter dem i tæller pc'en op til 128 og så står 128 ok og så
> sker der ikke en sk.. mere..........

Er det med alle (1x128 + 2x256) blokke? Prøv kun at sætte de to nye blokke
i.

> [...]
> ram?? På den gamle klods (128mb.) ser det ud som om der er
> dippedutter på begge sider, det er der ikke på de nye.......

Ja, der er nogle motherboards der ikke kan li', hvis man blander
singel-sided og dobble-sided ram, så prøv med de to nye alene.

--
Lars