Christen Christensen 15. februar 1816
Fra : Michael Holtegaard

Dato : 21-12-02 18:07

Hej NG,

Jeg har lagt 2 filer i dk.binaer.historie - Er der nogen der er frisk på en
lille "tydning" - Grafiken er ike for god. Jeg har klippet fra Statens
arkivers kirkebøger på nettet.....

Christen Christensen fødes den 15. februar 1816 i Astrup Sogn, Vennebjerg
Herred.

chrchr1:
Faderen er Chr(isten) ....sen, gaardmand i sandagger og hustru Maren
Christine? H(j?)..datters

Helt galt er det med hensyn til fadderne, grafikken er meget dårlig!!!
chrchr2:

Alle forslag er velkomne

mvh

Michael Holtegaard

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 21-12-02 18:32

On Sat, 21 Dec 2002 18:07:28 +0100, "Michael Holtegaard"
<holteXXX@gvdnet.dk> wrote:

>Helt galt er det med hensyn til fadderne, grafikken er meget dårlig!!!
>chrchr2:

Anders Møller?? i Agger, ?? Peder? tjen. i Sandagger
Gdm/Hsm?? Peder Pedersen i Schousmose?? Karen Christensd.
fra Sandslet??, Maren Jeppesd. Tjen. i Sandagger

alt dog med rimeligt forbehold, men hvis du er stedkendt, kan du måske
alligevel ud fra dette genkende nogle stadnavne.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 21-12-02 18:36

<holteXXX@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>Herred.
>
>chrchr1:
>Faderen er Chr(isten) ....sen, gaardmand i sandagger og hustru Maren

Chr. Pedersen, Gdmd. i Sand-
agger og Hust.
Maren (ja måske Christine??, måske Christend.) sammesteds