netværk mellem w98 og xp - væk efter reins~
Fra : jk

Dato : 21-12-02 18:07

Hej i gruppen

Jeg har netop geninstalleret w-xp på min hovedmaskine efter en opstartsfejl.
Jeg har intet ændret på indstillinger ifm. IP, eller gateway ol.

Før kørte mit netværk og deling af internet upåklageligt, men nu kan min 2.
maskine ikke komme på internettet.
Vi kan se hinanden - pinge og alt muligt.
Hvis jeg prøver på xp at køre guiden til netværksinstallation slutter den
hele tiden af med fejlmeddelsen

"guiden netværksinstallation kan ikke fuldføres. Der opstod en fejl under
konfigurationen af netværket ..."

hjælper det at geninstallere for 2. gang - eller hvad kan være gået galt ??

--
mvh.

jk

Fra : jens

Dato : 21-12-02 18:22

"jk" <j.kroyer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konfigurationen af netværket ..."
>
> hjælper det at geninstallere for 2. gang - eller hvad kan være gået galt
??

tror ikke en reinstall hjælper.
hvilke ipèr har de to ?
er gæste kontoen åbnet i xpèn
og er det kun xpèr ?

mvh jens

Fra : jk

Dato : 21-12-02 18:27

> tror ikke en reinstall hjælper.
ok, men det har jeg jo også prøvet, så ...

> hvilke ipèr har de to ?
på xp kører jeg på netkortet udaf med DHTP (fra DK-TV)
det andet kort kører med IP 192.168.0.1
undermaske 255.255.255.0

maskine nr. 2 fast IP 192.168.0.26
samme undermaske

> er gæste kontoen åbnet i xpèn
øhh, hvor finder jeg lige den ?

> og er det kun xpèr ?
nej maskine 2. er w98

> mvh jens

jeg har en lille d-link hub, som samler PC'erne, og kabelmodemet kører
direkte fra netkortet og hjem til DK-tv

men alt virkede før !!!

hilsen

jk

Fra : jk

Dato : 21-12-02 18:31

Hej igen

> øhh, hvor finder jeg lige den ?
jeg fandt gæstekontoen, der er åbnet nu, men det hjalp desværre ikke

hilsen
jk

Fra : jens

Dato : 21-12-02 20:53

"jk" <j.kroyer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen

> jeg fandt gæstekontoen, der er åbnet nu, men det hjalp desværre ikke

virker en ping fra begge maskiner ?
xp er ikke installeret på en ntfs partition vel ?
er fw slået fra i xp ?
er det enkelt fildeling i xp ?
og er fil deling slået til i w98 ?

Fra : jk

Dato : 21-12-02 21:59

> virker en ping fra begge maskiner ?
ja, ping virker på og fra begge maskiner

> xp er ikke installeret på en ntfs partition vel ?
joo, betyder det noget ?

> er fw slået fra i xp ?
hvad er fw ?'

?

Fra : jens

Dato : 21-12-02 22:12

> ja, ping virker på og fra begge maskiner

> joo, betyder det noget ?

w98 kan ikke læse hvilke rettigheder den har på ntfs partitioner.

> hvad er fw ?'

den indbyggede firewall i xp.

er der en "avanceret" knap med brugerindstillínger ved deling af en mappe i
xp.

> ja
godt

det burde kunne lade sig gøre at hente fra w98 ti xp så, men ikke den anden
vej.

mvh jens som har prøvet det engang

Fra : jk

Dato : 21-12-02 22:17

Hej igen Jens

tak for svarene, ved du også hvorfor, at det ikke virker efter at systemet
har været gået kold, og at jeg så reboottede og reinstallerede xp ??

det burde vel ikke betyde alt det vrøvl ??

hilsen
jk

Fra : jens

Dato : 21-12-02 22:28

> [...]
> har været gået kold, og at jeg så reboottede og reinstallerede xp ??
>
> det burde vel ikke betyde alt det vrøvl ??

naej det kan jeg ikke vide med sikkerhed, men en reinstall er ikke første
våben mod et nedbrud, du skriver ikke hvad du ellers har gjort jo.
og det skyldes sandsynligvis ikke xp, men nærmere et andet program der er
installeret, som har lavet rod hist og pist. og det kan løses uden reinstall
(for det meste da)

men vil det sige do giver op, der er da muligheder endnu.

fylder c drevet i xp hele disken eller er der flere i xpèn
det du skal flytte ligger det på w98 eller xp maskinen

jeg har en mail til ekspress spørgsmål

mvh jens som har sendt 440 mails på tre uger fra èn box

Fra : jk

Dato : 21-12-02 22:39

Hej igen Jens

Jeg har zonealarm, McAfee (som aldrig har voldet problemer) active sync
installeret, tror du de kan have lavet problemer ??

Det jeg synes er mest underligt er, at jeg havde problever med xp, jeg kunne
ikke starte op. Hver gang jeg prøvede at logge ind -- jeg skrev mit
pasword -- og billedet som skulle være kom frem men så skete der ikke mere.
Maskinen stod stille og ventede - jeg ved ikke på hvad. Så tænkte jeg, jeg
reinstallerer hele lor.... og det gjorde jeg så.

og så var det, at maskine nr. 2 ikke kunne komme på nettet.
Når jeg så prøvede på at køre netværksinstallationen kom den med angivne
fejlmeddelse ???

allerede nu vil jeg takke dig for at du har lyst til at hjælpe mig videre

--
mvh.

jk

Fra : jens

Dato : 21-12-02 22:47

> Hej igen Jens
>
> Jeg har zonealarm, McAfee (som aldrig har voldet problemer) active sync
> installeret, tror du de kan have lavet problemer ??

jeg kender ikke active sync, hvad gør det
za kan give en xp kvaler

> [...]
> Maskinen stod stille og ventede - jeg ved ikke på hvad. Så tænkte jeg, jeg
> reinstallerer hele lor.... og det gjorde jeg så.

det kan være za, det kan være din netopsætning der er problemet

> og så var det, at maskine nr. 2 ikke kunne komme på nettet.
> Når jeg så prøvede på at køre netværksinstallationen kom den med angivne
> fejlmeddelse ???

det skylde med stor sandsynlighed xp`s "netværksinstallation"
man skal aldrig køre en guide til at lave et net, der findes ikke et
standard net med ens komponenter.

> allerede nu vil jeg takke dig for at du har lyst til at hjælpe mig videre

det er da sjovt at kludre med andres maskiner istedet for sin(e) hehe egen.
jeg laver også fejl inimellem, så går tiden jo med at lure Hr Gates ideèr om
hvordan livet hænger sammen

mvh jens som er oppe på 446 mails på tre uger nu

Fra : jk

Dato : 21-12-02 23:09

Hej igen Jens

Jeg prøver at slukke ALT det ekstra l.... jeg har på og ser om det virker

hilsen
--
mvh.

jk

Fra : jens

Dato : 21-12-02 23:21

"jk" <j.kroyer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen Jens
>
> Jeg prøver at slukke ALT det ekstra l.... jeg har på og ser om det virker

hvad mener du lige med det.
ser om hvad virker
jeg tror jeg ved hvad du mener, men så gør det nok ikke, pga indstillinger i
xpèn

mvh jens som lige blev nysgerrig

Fra : jk

Dato : 21-12-02 23:23

ok, men hvad tror - mener du så evt. ville være det bedste at gøre lige nu
?????

--
mvh.

jk

Fra : jens

Dato : 21-12-02 23:34

> ok, men hvad tror - mener du så evt. ville være det bedste at gøre lige nu
der er en del muligheder så det nemmeste for mig
at bruge en af de 3 her :
msn : givskud1@msn.com eller icq : 175861681

mvh jens mkg2@jellingnet.dk som har mange udgange