problemer med script i netscape
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 21-12-02 17:23

Hejsa

Dette her virker ikke i netscape. Funktionaliteten kan ses i IE eller Opera
http://www.tobywan.dk/test/test.asp

Nogen der kan svare på hvorfor der ikke sker noget når man kører musen hen
over i netscape?

Mvh Tobias

<script LANGUAGE="JAVASCRIPT" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
<!-- Vis layers -->
function showlayer()
{ document.getElementById("preview2").style.visibility = "visible"; }

function showlayer2()
{ document.getElementById("preview3").style.visibility = "visible"; }

<!-- Skjul layers -->
function hidelayer()
{ document.getElementById("preview2").style.visibility = "hidden"; }

function hidelayer2()
{ document.getElementById("preview3").style.visibility = "hidden"; }
</script>

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-12-02 18:16

Hej Tobias

Tobias Nielsen wrote:
> Dette her virker ikke i netscape. Funktionaliteten kan ses i IE eller Opera
> på http://www.tobywan.dk/test/test.asp

Du har placeret dit BODY start-tag forkert.

Du har skrevet TYPE="TEXT/JAVASCRIPT", det skal (mener jeg i hvert fald)
være "text/javascript". Altså med småt.

Jeg vil gætte på at det virker i Netscape hvis du retter disse to ting.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-12-02 21:31

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> writes:

> Nogen der kan svare på hvorfor der ikke sker noget når man kører musen hen
> over i netscape?

Jeg gætter på at du taler om Netscape 6+, da Netscape 4 slet ikke forstår
document.getElementById :).

Det ser ud til at skyldes at du har skrevet
onMouseOver="showlayer(preview2)"
Der skal ikke noget "preview2" inden i parentesen. Faktisk er "preview2" ikke
en defineret variabel, og Mozilla knækker halsen på det. Jeg gætter på at
IE og Opera er flinke og bare sender den udefinerede værdi med til funktionen.

Hvis du skal debugge javascript på Mozilla (Netscape 6+), så enten
skriv "javscript:" i adressebaren eller find "Javascript Console"
under "Tools"-menuen. Det vindue der kommer frem viser fejlbeskeder
fra javascriptfortolkeren.

/L