Falck-Securitas Privatalarm med ADCL
Fra : NJH

Dato : 21-12-02 16:29

Kan en Falck Securitas Privatalarm fungere problemfrit med ADCL
bredbånd?
Vil alarmen også virke når der er strømafbrydelse, dvs. når ADCL
filteret er strømløs?

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Blom

Dato : 21-12-02 17:26

"NJH" <NJH.news@kandu.dk> skrev
> Kan en Falck Securitas Privatalarm fungere problemfrit med ADCL
> bredbånd?
> Vil alarmen også virke når der er strømafbrydelse, dvs. når ADCL
> filteret er strømløs

NEJ til det hele.
Du skal have en telefon linie hvor din alarm køre på.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-02 18:15

"NJH" <NJH.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Kan en Falck Securitas Privatalarm fungere problemfrit med ADCL
> bredbånd?

Alarmnet kan ikke. Primitive opkaldsrobotter er i princippet ikke et
problem.
(at dømme efter Sørens Bloms svar hører Falck til den første gruppe)

> Vil alarmen også virke når der er strømafbrydelse, dvs. når ADCL
> filteret er strømløs?

Filteret bruger ikke strøm, så ja.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : jens

Dato : 21-12-02 21:30

> [...]
> problem.
> (at dømme efter Sørens Bloms svar hører Falck til den første gruppe)

njae men alarmen kører nok fast i router eller switchen vil jeg tro.

mvh jens som ikke ved om der er en anden modtager af signalet

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-02 00:54

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> njae men alarmen kører nok fast i router eller switchen vil jeg tro.

Hvorfor vil du tro det?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Sørensen

Dato : 21-12-02 22:43

> [...]
> bredbånd?
> Vil alarmen også virke når der er strømafbrydelse, dvs. når ADCL

Det virker fint og det er OK med falck. Det er kun hvis det er en overvåget
linie at Falck modsætter sig, da alarmen ikke er det første stik på en ADSL
installation.

Og JA linien virker også ved strømsvigt da filteret udelukkende består af
passive komponenter.

VH.
Sørensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-01-03 12:17

"Sørensen" <no@i.dont> writes:

>Det virker fint og det er OK med falck. Det er kun hvis det er en overvåget
>linie at Falck modsætter sig, da alarmen ikke er det første stik på en ADSL
>installation.

Blot må det vel kræve et besøg af en TDC-tekniker, så man kan få
opsat et skillefiltret INDEN det 5-polede stik? Ellers har alarmen
jo ikke mulighed for at afbryde en igangværende samtale...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-03 19:47

Klaus Ellegaard skrev Tirsdag den 28. januar 2003 12:16 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

Hvorfor kan den ikke det?

Ivar Madsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-01-03 19:52

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

>Hvorfor kan den ikke det?

Fordi den så også afbryder DSL-forbindelsen imens. Det er jo ikke
så snedigt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-03 20:23

Klaus Ellegaard skrev Tirsdag den 28. januar 2003 19:51 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Fordi den så også afbryder DSL-forbindelsen imens. Det er jo ikke
> så snedigt.

Som det første efter stikket, skal skillefilteret side, på det ene
udgangsstik skal ADSL modemmet side, på det andet har man sine
telefoner, og der skal alarmen side, og så må det have et udgangs stik
som man sætter sine telefoner, som så bliver afbrudt når alarmen skal
give alarm.

Ivar Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-03 20:31

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefoner, og der skal alarmen side, og så må det have et udgangs stik
> som man sætter sine telefoner, som så bliver afbrudt når alarmen skal

Alarmen er tilsluttet det 5-polede stik, der er monteret som det første
på telefonlinjen. Ovenstående vil ikke fungere.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ole Geisler

Dato : 28-01-03 22:53

On Tue, 28 Jan 2003 20:30:57 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ovenstående vil ikke fungere.

*shit*

Så har jeg lavet et par ikke-fungerende installationer. Pudsigt at
kunderne aldrig har nævnt problemerne?

(Ja, jeg kender godt et 5-polet stik og dets funktion.)

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Aut. baatnakke, flueknepper og alvidende limsten

Fra : K Svendsen

Dato : 29-01-03 18:45

> "Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
>
> Alarmen er tilsluttet det 5-polede stik, der er monteret som det første
> på telefonlinjen. Ovenstående vil ikke fungere.

Den rigtige rækkefølge er:
Først ADSLfilter - derefter opkaldsalarm - og til sidst telefonen.

Kim Svendsen

Fra : Sørensen

Dato : 31-01-03 06:46

"K Svendsen" <(ugyldig)@mail.dk> skrev > Den rigtige rækkefølge er:
> Først ADSLfilter - derefter opkaldsalarm - og til sidst telefonen.
>
> Kim Svendsen

Det er fulstændig korrekt.

vh.
Sørensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-01-03 20:34

> [...]

>telefoner, og der skal alarmen side, og så må det have et udgangs stik
>som man sætter sine telefoner, som så bliver afbrudt når alarmen skal

Meneh... der *er* jo ikke noget telefonstik før alarmen. Det er en
5-pol.

Mvh.
   Klaus.