Mette Kirstine Amailie Sommer (født 5 feb ~
Fra : Johnny Miltoft

Dato : 21-12-02 15:21

Jeg har et problem som jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig med!

Min tipoldemor Mette Kirstine Amalie Sommer
født 5. Feb 1877 i Tjæreby
døbt 22 Feb 1877 (hjemme) og 10 Maj 1877 (kirke) i Tjæreby
konfirmeret 5 Apr 1891 i Græsted
gift 20 Maj 1900 i Sundby kirke med Hans Nikolai Petersen V/Westemann

forældre Hans Sommer og Kirstine Nielsen af Tjæreby

Alt dette står på Mette Kirstine Amalie Sommers vielses papirer

Men når jeg så kigger under Tjæreby og Græsted, efter hendes fødsel, dåb og
konfirmation under de nævnte datoer, findes hun ikke i de sogn!

Hvad kan jeg gøre?? Kan du hjælpe mig??

Mvh. Marc Miltoft
Abehunden@hotmail.com

Fra : dannebrog

Dato : 22-12-02 23:26

Hej Johnny!

Du har ikke skrevet, hvor du har kigget efter Mette Sommers fødsel og dåb -
om det er på www.familysearch.org eller om det er kirkebogen på
Landsarkivet, du har søgt i.

Hvis du ikke har set efter i kirkebogen på Landsarkivet, så skal du gøre
det. - Har du forsøgt det, så kommer det lidt an på, hvordan formuleringen
helt præcis var i vielsespapirerne. Måske er Tjæreby en landsby og ikke et
sogn. - Prøv at finde Tjærebyer på: www.krabsen.dk og vælg hans
stednavnedatabase.

Ellers kunne du lede i folketællingen 1901, hvis du ved, hvor Mette da
boede. Hvilken Sundby kirke blev hun gift i?

M.v.h.

Ulrich
--
Ulrich Alster Klug