flere skærme på 1 pc
Fra : Bruno Lind

Dato : 21-12-02 10:54

Jeg har tænkt mig at sætte et ekstra grafikkort i min pc så jeg kører med 2
skærme men er i tvivl om det er noget der vil sænke ydelsen på pcèn
generelt?
Jeg kører win 98 ME og min hardware er følgende AMD 1700 - 512 mb ddr ram -
Gforce 3 ti 500 o.s.v.

Mvh BL

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-12-02 18:59

Bruno Lind skrev:

> Jeg har tænkt mig at sætte et ekstra grafikkort i min pc så jeg kører
> med 2 skærme men er i tvivl om det er noget der vil sænke ydelsen på
> pcèn generelt?

Jeg har kørt med to skærme det sidste års tid og har ikke bemærket nogen
forringelse af ydelsen.

--
Kurt Lund

Fra : Olesen

Dato : 21-12-02 19:47

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kørt med to skærme det sidste års tid og har ikke bemærket nogen
> forringelse af ydelsen.

Med Nvidia's Nview er det muligt at sætte 2 skærme til 1 grafikkort...
Det er smart - megasmart, da du selv bestemmer hvad
der skal vises hvor, hvilke vinduer der skal vises på skærm 2,
vil du trække en applikation fra skærm 1 til 2 kan du også det,
og evt. se det halve af billedet på hver skærm mv..fixt..og børnene
kan se DVD i stuen mens du har en normal pc skærm....

MVH

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-12-02 20:35

Olesen skrev:

> [...]
> og evt. se det halve af billedet på hver skærm mv..fixt..og børnene
> kan se DVD i stuen mens du har en normal pc skærm....

Hvilket er nøjagtigt den samme funktionalitet som med to skærmkort.

--
Kurt Lund

Fra : Bruno Lind

Dato : 22-12-02 09:43

Da jeg har et gforce 3 som primær grafikkort, er jeg i tvivl om det
sekundære grafikkort skal være lige så hurtigt/effektivt som dette, eller
kan man blot smide et eller andet skod kort i?

Mvh BL

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-12-02 10:08

Bruno Lind skrev:

> Da jeg har et gforce 3 som primær grafikkort, er jeg i tvivl om det
> sekundære grafikkort skal være lige så hurtigt/effektivt som dette,
> eller kan man blot smide et eller andet skod kort i?

Brug du bare et gammelt kort til skærm 2. På min kører jeg med et Matrox
Millenium G400 på min primærskærm (Samsung 17GLi) i 1280x960 og med et
Diamond Stealth i 1152x864 (Samsung 15GLi) på min sekundærskærm. Det
fungerer fortræffeligt.

--
Kurt Lund

Fra : Bruno Lind

Dato : 22-12-02 12:31

Hvis man bruger et gammelt grafikkort som nr 2 vil der så ikke være
problemer med at vise tung grafik f.eks spil på skærm nr 2?

BL

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-12-02 12:48

Bruno Lind skrev:

> Hvis man bruger et gammelt grafikkort som nr 2 vil der så ikke være
> problemer med at vise tung grafik f.eks spil på skærm nr 2?

Jo det vil der nok, men det er jo ikke anderledes, end hvis du kørte med
et gammelt kort på en almindelig maskine.

--
Kurt Lund

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-12-02 12:01

Bruno Lind wrote in <3e057a19$0$174$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> Da jeg har et gforce 3 som primær grafikkort, er jeg i tvivl om det
> sekundære grafikkort skal være lige så hurtigt/effektivt som dette, eller
> kan man blot smide et eller andet skod kort i?

Der gælder præcist de samme regler som for dit primære grafikkort, bortset
fra at du nok kun har plads til ét AGP-kort.

Fx. får du aldrig OpenGL til at køre på den sekundære skærm, hvis det
sekundære grafikkort ikke understøtter det.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)