SGI R5000 180 mhz mips. !!!
Fra : elo2002

Dato : 20-12-02 23:20

Efter at have kiggede i den Blå avis og andre steder på internettet har
jeg "ofte" set at der er folk der ønsker at sælge deres SGI Indy 4600 og
SGI Indy 5000 maskiner inkl. skærm/mus, keyboard o.a.

Nu er jeg selv interesseret i 3D, men er ikke professionel uddannet
inden for området, kun som en hobby.

På nuværende tidspunkt har jeg anskaffet, købt en PC med en P4 1.8 mhz
Northwood , 256mb DRR RAM, 80 GB Hardisk, Geforce4 TI4200 AGP mhv...

Hvis man samligner en SGI Indy 5000 180mhz mips med min nuvæernde PC,
hvor stor forskel er der på disse to computer i hasstighed, cpu ydelse ?

Jeg regner ikke med at en SGI Indy 5000 er en stærk maskine hvis man
samligner den med en modernet PC, men det kunne være vild fedt at have
sådan en på sit skrivebord.

Nu har jeg altid været fan af SGI maskiner, at kunne få fat på sådan en
drømme-maskine som langt overgår PC/MAC computer, men har desværre altid
været en drøm, SGI computer koster jo mere end 100.000 kr at anskaffe,
med mindre man køber en SGI Indy 4600/5000 computer, men den er jo
efterhånden "antik".

Er det værd at købe en SGI Indy 5000 og hvor stort udbud af software
(grafik programmer/spil,musik programmer!) er der egentligt til sådan en
maskine ?

http://www.kandu.dk/