CD / DMA
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 20-12-02 22:42

Hejsa

Har et underligt problem. Pludselig vil mine sekundære HD-Controller, hvorpå
min cd-rom og min plextor brænder sidder, ikke benytte DMA overførsel. Dette
gør, at maskinen låser sig selv op for resourcer og brænding over speed 8
kan kun lade sig gøre pga burn-proof, men virker dårligt.

Systemet er et XP Pro og det har virket..... Begge drev, både brænder og
cd-rom, kan køre med DMA og controlleren er sat til at benytte det, hvis det
er muligt, men benytter altså PIO mode...

Nogen ideer, foruden altså at ominstallere, som jeg helst så undgået...

/Finn

Fra : Madsen

Dato : 20-12-02 23:35

Finn Stampe Mikkelsen skrev:

> Har et underligt problem. Pludselig vil mine sekundære
> HD-Controller, hvorpå min cd-rom og min plextor brænder sidder,
> ikke benytte DMA overførsel.
> Systemet er et XP Pro og det har virket.....

Prøv at fjerne den IDE-kanal som cd-rom-drevet og brænderen sidder
på inde i Enhedshåndtering og genstart.
Noget tyder på at WinXP på et tidspunkt har fundet fejl i overførslen
imellem drev og controller som har fået den til at drosle hastigheden
ned.

PS. Der findes en gruppe som omhandler cd-drev og brændere. Den hedder

Madsen.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 21-12-02 01:09

Tak for info... Prøvet og det virker... Endnu engang tak

/Finn

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 02:46

Finn Stampe Mikkelsen skrev:

> Tak for info... Prøvet og det virker...

Hvis den på et eller andet tidspunkt ryger ned på PIO-mode
igen, så læs evt. følgende artikel for fejlfinding:
<http://www.microsoft.com/hwdev/tech/storage/IDE-DMA.asp>

Madsen.