dele filer mellem to XP pc'ere via switch
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 20-12-02 22:52

Jeg kan ikke få computerne til at se hinanden?

Jeg har delt mapper på begge, og de har begge tilslutning til switchen
(internet virker nemlig).

Hvad skal jeg gøre for at kunne dele filer?

TIA
Jakob

Fra : jens

Dato : 20-12-02 23:19

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke få computerne til at se hinanden?
>
> Jeg har delt mapper på begge, og de har begge tilslutning til switchen
> (internet virker nemlig).
>
> Hvad skal jeg gøre for at kunne dele filer?

og du har tdc internet uden router ?
hvad er ipèrne på de to ?

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 21-12-02 16:35

Jeg har cybercity internet via en router, men problemet knytter sig ikke til
internet-forbindelsen (tror jeg). Jeg vil bare gerne have de to computere
til at kunne se hinanden og dele filer.

VH
Jakob

Fra : jens

Dato : 21-12-02 17:04

> [...]
til
> internet-forbindelsen (tror jeg). Jeg vil bare gerne have de to computere

have ipèr i samme net
derfor hvilke ipèr og netmaske
hvis du ikke kan pinge dem kan du ikke dele mellem dem

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 23-12-02 11:15

> have ipèr i samme net
> derfor hvilke ipèr og netmaske
> hvis du ikke kan pinge dem kan du ikke dele mellem dem

Tildeler swichen dem en IP-adresse? Eller gør min adsl-router? Jeg har ikke
ide' om, hvad jeg skal pinge til.

VH
Jakob

Fra : jens

Dato : 23-12-02 11:23

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
> >

> Tildeler swichen dem en IP-adresse? Eller gør min adsl-router? Jeg har
ikke
> ide' om, hvad jeg skal pinge til.

Det gør routeren
På xp maskiner kan du se hvilken adresse den har med en dos kommnado
:ipconfig /all

I w98 er det start-kør og "winipcfg"

mvh Jens

Fra : Chr. Mygind

Dato : 21-12-02 09:28

Jakob Aagaard Harder skrev:

> Hvad skal jeg gøre for at kunne dele filer?

1 Konfigureret/fjernet firewall mellem maskinerne.
2. Aktiveret gæstekontoen på begge maskiner.

/Chr

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 21-12-02 16:49

Det er gjort og jeg har prøvet at disable firewall'en helt uden, at det
hjalp.

Hvordan kan jeg pinge dem, når de er sluttet sammen via en switch?

VH
Jakob

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 27-12-02 10:22

Nu har jeg løst det ved at installere en protokol mere (IPX et eller andet).
Jeg ced dog ikke, om det går ud over sikkerheden.

Tak for jeres forslag og godt nytår.

VH
Jakob