Re: Oprettelse af brugere i mysql
Fra : Erland Eckerberg

Dato : 20-12-02 19:56

"Erland Eckerberg" <erec@post2(fjern).tele.dk> skrev i en meddelelse
news:...

> "Zapster" <z@zapster.dk> skrev i en meddelelse

> oprettelsen

> Hej Zapster !
>
> Du skal bruge Grant :
> GRANT SELECT ON logging.* TO bruger@"%" ;
>
> Her får brugeren "bruger" ret til at læse fra alle (*) tabeller i
databasen
> "logging", og "bruger" må connecte fra alle (%) maskiner.
>
> Venlig hilsen Erland

Jeg skriver lige færdigt, så er der større chance for at det virker.

Du skal bruge Grant :
GRANT SELECT ON logging.* TO bruger@"%" INDETIFIED BY 'password';

Her får brugeren "bruger" med passwordet "password" ret til at læse fra

Fra : Zapster

Dato : 20-12-02 20:06

"Erland Eckerberg" <erec@post2(fjern).tele.dk> wrote in message

> [...]
> alle (*) tabeller i databasen
> "logging", og "bruger" må connecte fra alle (%) maskiner.

Mange tak for hjælpen.. så skal det lige testes...

Fra : Zapster

Dato : 20-12-02 20:26

> [...]
> alle (*) tabeller i databasen
> "logging", og "bruger" må connecte fra alle (%) maskiner.

Hmm.. ved ikke om det er mig der gør noget forkert. Jeg får følgende fejl:

Access denied for user: 'testuser@localhost' (Using password: YES) (Fejlen
er fra phpMyAdmin)

Jeg har oprettet brugeren ved hjælp af følgende:
GRANT SELECT ON logging.* TO testuser@"%" IDENTIFIED BY 'password'

Nogle idér ?

\Zapster

Fra : Allan Joergensen

Dato : 20-12-02 20:29

Zapster <z@zapster.dk> wrote:

> Jeg har oprettet brugeren ved hjælp af følgende:
> GRANT SELECT ON logging.* TO testuser@"%" IDENTIFIED BY 'password'
> Nogle idér ?

FLUSH PRIVILEGES;

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Mr. Worf, fire at will" BZZT! "Hey, where'd Riker go?"

Fra : Allan Weber

Dato : 20-12-02 21:30

> [...]
> (Fejlen er fra phpMyAdmin)
>
> Jeg har oprettet brugeren ved hjælp af følgende:

Prøv evt. også at oprette brugeren med adgang fra localhost, altså:

GRANT SELECT ON logging.* TO testuser@localhost IDENTIFIED BY 'password'