Direkte kabeltilslutning
Fra : Mikael Hoffmann

Dato : 20-12-02 19:32

Jeg har en Compaq Armada bærbar med Win98, samt en stand-alone med Me.

Jeg ønsker (igen) at få forbindelse mellem de to for at bruge Rejsetasken.
Det har virket fint før, men jeg har været nødt til at re-formattere den
store maskine.

Jeg aktiverer Direkte Kabeltilslutning begge steder.
Den skriver: "Der tilsluttes via parallelt kabel"
"Brugernavn og adgangskode kontrolleres"
"Brugernavn og adgangskode er kontrolleret"

Og så er den pludselig begyndt at bede om at jeg skal skrive navnet på
værtscomputeren. Jeg har prøvet alle mulige navne, men efter at den skriver
"Søger efter delte mapper" skriver den enten: "Der er ikke adgang til
\\Mikael. Ukendt fejl 2114." (hvor Mikael er et af de mange navne jeg har
prøvet - med både store og små bogstaver), eller andre gange skriver den
"Værtscomputeren blev ikke fundet".

Jeg har flere gange også prøvet at ændre navnet på computeren, både den
store og den bærbare.
Hvad gør jeg forkert?

med venlig hilsen
Mikael Hoffmann

Fra : Kristian Asmussen

Dato : 20-12-02 21:05

> [...]
> "Værtscomputeren blev ikke fundet".
>
> Jeg har flere gange også prøvet at ændre navnet på computeren, både den

Nu har jeg ikke så meget forstand på direkte kabel-tilslutning, men går ud
fra at
du skal højreklikke på den mappe du vil dele, og så trykke på deling.

Fra : Mikael Hoffmann

Dato : 21-12-02 10:34

Jeg har delt, hvad jeg kunne dele - ved højreklik på musen. Jeg hiver
stikket til ADSL-forbindelsen ud, så det skulle være risikofrit at lade
alting være helt åbent.

I Netværk - Identifikation har jeg givet computeren et navn, som jeg har
brugt (+ en masse andre)
I Denne-computer har jeg delt C-drevet under Egenskaber for C: - Deling. og
jeg har givet den et sharenavn, jeg også har prøvet at bruge. Adgangstypen
er Fuld.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt. Jeg håber at I kan hjælpe mig.

mvh
Mikael