Lydkort med line-out og hovedtelefoner - l~
Fra : J. Jensen

Dato : 20-12-02 19:25

Hej

På jobbet er vi i den uheldige situation at vi har en del maskiner med ECS
K7S5A bundkort, som kun har line-out på det indbyggede lydkort.

Signalet herfra er så svagt at man næsten ingenting kan høre i
hovedtelefoner (Sennheiser model et-eller-andet).
Kan man købe en eller anden lille forstærker dims som kan sættes på, eller
er der nogen der har et bud på et billigt lydkort (ca 200,- stk) som har et
forstærket output der egner sig til hovedtelefoner.

Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-12-02 23:03

"J. Jensen" <jes_jen@mailme.dk> skrev
> [...]
>
> Signalet herfra er så svagt at man næsten ingenting kan høre i
> hovedtelefoner (Sennheiser model et-eller-andet).

Et line out signal er ikke beregnet til at skulle høres i et headset eller i
højttalere. Det er beregnet til at skulle føres til en eller anden form for
forstærker - f.eks. en hovedtelefonforstærker.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : J. Jensen

Dato : 21-12-02 02:03

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> forstærker - f.eks. en hovedtelefonforstærker.

Det er jeg klar over :) Derfor mit indlæg.
Jeg var blot ikke opmærksom på det dengang vi købte maskinerne.
Efter hvad jeg lige kan se er der kun line-out på alle de bundkort man kan
købe med indbygget lydkort.

Jesper

Fra : Mads Sørensen

Dato : 21-12-02 10:44

On Sat, 21 Dec 2002 02:02:41 +0100, "J. Jensen" <jes_jen@mailme.dk>
wrote:

>Efter hvad jeg lige kan se er der kun line-out på alle de bundkort man kan
>købe med indbygget lydkort.

Alle de bundkort jeg har set havde 3 stik. Mic, Line In og
Speaker Out. Hovedtelefoner sluttes til Speaker stikket.
De 3 maskiner vi har i huset har forskellige bundkort, men
alle har de disse 3 stik.

mvh Mads

Fra : Esben

Dato : 21-12-02 00:22

"J. Jensen" <jes_jen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har et
> forstærket output der egner sig til hovedtelefoner.

Sound Blaster 128 virker ihvertfald fint på det bundkort, og har ok
lydstyrke.

--
Esben

Fra : J. Jensen

Dato : 21-12-02 02:16

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sound Blaster 128 virker ihvertfald fint på det bundkort, og har ok
> lydstyrke.

Ok, det er ihvertfald billigt :)

Jesper

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 21-12-02 14:55

"J. Jensen" <jes_jen@mailme.dk> wrote in message
> Hej
>
> På jobbet er vi i den uheldige situation at vi har en del maskiner med ECS
> K7S5A bundkort, som kun har line-out på det indbyggede lydkort.

Det var da en mærkelig udgave af K7S5A kortet så. Det min kæreste har, har
da også spk out, og virker fint med hovedtelefoner.

mvh
Rasmus Hansen

Fra : J. Jensen

Dato : 22-12-02 13:41

"[9000] Rasmus Vestergaard Hansen" <gasjack@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:au1rrn$6eq$1@sunsite.dk...

> Det var da en mærkelig udgave af K7S5A kortet så. Det min kæreste har, har
> da også spk out, og virker fint med hovedtelefoner.

Ja, lidt.

Det er også en mulighed at der er meget modstand i de hovedtelefoner vi har.
Har et par maskiner med SoundBlaster 64/128 og her spiller de fint.

Jesper