Tænd af computeren via modem
Fra : Jørgensen

Dato : 20-12-02 16:26

Kan man få en computer, som kan tænde via modem, og hvilken model/mærke er
det ?
Jeg har fundet et program som kan slukke men ikke tænde for den.

MVH

Henrik

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-02 16:28

Mit P4PE bundkort kan vist gøre det, skal indstilles i BIOS.

Bare et forslag :)

Fra : H.H.

Dato : 20-12-02 20:50

Nicolai wrote:
> Mit P4PE bundkort kan vist gøre det, skal indstilles i BIOS.
>
> Bare et forslag :)

howdy.
Bundkort med "riser" kort (lyd/modem) kan gøre det.
og ellers kan nogle at msi's bundkort oxo gøre det, a la
wake on lan. Stikket til denne procedure er lidt længere.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-12-02 21:54

Jørgensen wrote:
> Kan man få en computer, som kan tænde via modem, og hvilken
> model/mærke er det ?

Det er noget af en oldsag hvis ikke der er et punkt i bios der hedder
Wake on Ring eller noget ligende.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-12-02 22:01

Henning Præstegaard wrote:
> Det er noget af en oldsag hvis ikke der er et punkt i bios der hedder
> Wake on Ring eller noget ligende.

Nå sludre kan jeg også.
Det skal være noget af en oldsag af et ATX-bundkort for ikke at kunne
startes via modem. Også modem koblet på den serielle port.

mvh
Henning

Fra : J. Jensen

Dato : 21-12-02 05:47

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få en computer, som kan tænde via modem, og hvilken model/mærke er
> det ?
> Jeg har fundet et program som kan slukke men ikke tænde for den.

På mit gamle P2 bundkort gøres det i bios under 'power management'.
'PWR up on modem act' hedder det her.

Jesper