Class eller id?
Fra : Googolplex

Dato : 20-12-02 16:00

Hvad er den store forskel på class og id?

Jeg troede ikke, at man kunne give flere elementer det samme id,
men det har jeg prøvet og det virker fint, så behøver jeg at
bekymre mig om class?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-02 16:31

Googolplex <jjr@adslhome.dk> skrev :

>Jeg troede ikke, at man kunne give flere elementer det samme id,
>men det har jeg prøvet og det virker fint, så behøver jeg at
>bekymre mig om class?

Nu skriver du ikke, hvad du bruger det til, men genbruger du id
på forskellige elementer, så risikerer du konflikter og det ikke
vil virke i alle browsere.

Jeg ville normalt sige, at man kan glemme id og nøjes med at
bruge class.

Nøjs med at bruge id i forbindelse med dhtml.

Fra : Googolplex

Dato : 20-12-02 16:44

Jeg bruger id i forbindelse med css.

Kan jeg uden videre erstatte id med class eller skal jeg beholde begge to?

Frontpage sætter jo automatisk id på eksempelvis tabeller og jeg har været
lidt usikker på om jeg kunne skifte dem ud med class.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-12-02 15:59

ID bruges typisk til positionering hvor det jo er vigtigt at det er
lige præcis et bestemt element man arbejder på.
Class bruges til alt andet.