pris på rå kobber stiger 24% fra 2004
Fra : Denver

Dato : 20-12-02 15:22

Fra IT og Telestyrelsens pressemeddelelse..

For 2003 vil prisen på det rå kobber - som er den sidste ledningsvej ind til
telefonkunderne - være den samme som i dag. Fra 1. januar 2004 vil prisen på
rå kobber stige. Prisstigningen var dog forudset ved telelovens vedtagelse,
og prisstigningen - som i alt vil være på 24 pct - skal derfor efter loven
indføres over en årrække. IT- og Telestyrelsen har fastsat denne periode til
7 år. Periodens længde reguleres dog årligt.

Se mere på http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=nyhed&objno=116572068

_D_

Fra : Henning

Dato : 20-12-02 17:24

On Fri, 20 Dec 2002 15:21:35 +0100, "Denver" <nextlife@thisplanet.com>
wrote:

> [...]
>indføres over en årrække. IT- og Telestyrelsen har fastsat denne periode til
>7 år. Periodens længde reguleres dog årligt.

24% over 7 år - mon ikke reallønnen stiger tilsvarende?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 21-12-02 13:00

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> 24% over 7 år - mon ikke reallønnen stiger tilsvarende?
>
> Henning
> hsb(at)image.dk

Hvis reallønnen stiger 24% indenfor 7 år, vil jeg tillade mig at være meget
veltilfreds.

/Jacob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-02 13:11

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> skrev i en meddelelse
> Hvis reallønnen stiger 24% indenfor 7 år, vil jeg tillade mig at være
meget
> veltilfreds.

Det svarer til en årlig inflation på 3%, hvilket ikke lyder usandsynligt

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jacob Andersen

Dato : 21-12-02 20:14

> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> skrev i en meddelelse
> meget
>
> Det svarer til en årlig inflation på 3%, hvilket ikke lyder usandsynligt

"Realløn"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-02 00:56

> "Realløn"

Tror du det var det Henning mente?
(jeg ved godt at det var det han skrev)

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jacob Andersen

Dato : 22-12-02 10:58

> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> skrev i en meddelelse
> usandsynligt
>
> Tror du det var det Henning mente?
> (jeg ved godt at det var det han skrev)

Nej nej, så ville jeg jo have skrevet et *flabet* svar - sorry.

Glædelig jul allesammen.

/Jacob

Fra : TBC

Dato : 20-12-02 19:27

"Denver" <nextlife@thisplanet.com> skrev i en meddelelse

> Se mere på http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=nyhed&objno=116572068

"Med afgørelsen vil en lang række samtrafikpriser og gebyrer blive nedsat
med virkning fra 1. januar 2003"

- Staver det i praksis billigere Telefoni, men dyrere abonnementer incl ADSL
abbonementer ?

- Hvilken betydning har begrebet "gebyrer" ifht ADSL, og hvad dækker det
mere specifikt ?

TBC

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-12-02 00:17

Denver wrote:

> Fra IT og Telestyrelsens pressemeddelelse..
>
> For 2003 vil prisen på det rå kobber - som er den sidste ledningsvej ind til
> telefonkunderne - være den samme som i dag. Fra 1. januar 2004 vil prisen på

Er det ikke relativt ligegyldigt hvad kobber koster.?
Jeg tror ikke verdensmarkedsprisen på kobber har den store betydning på prisen
for samtaler.

Ha....Jeg forstod det, godt, men:
Det er for dårligt at man ikke bruger korrekt dansk i en pressemeddelelse fra en
offentlig styrelse.

--
Mvh. Jørgen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-02 00:56

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> Det er for dårligt at man ikke bruger korrekt dansk i en
pressemeddelelse fra en
> offentlig styrelse.

Hvad er det korrekte danske da?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats