cpu varme
Fra : h.r

Dato : 20-12-02 14:10

varme for system ca 30 grader
varme for cpu ca 60 grader
er det som det skal være

ny com jeg lige har samlet

Fra : Devast8or

Dato : 20-12-02 14:43

60 er en del, men hvis det kører stabilt er det ikke for meget. Computeren
vil blive ustabil og gå ned, før du rister CPUen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Brian

Dato : 20-12-02 15:00

> varme for system ca 30 grader
> varme for cpu ca 60 grader
> er det som det skal være
>
> ny com jeg lige har samlet

Kommer lidt an på hvilken cpu du har, for en AMD bliver gerne mere varm end
en Intel

Fra : h.r

Dato : 20-12-02 15:02

> Kommer lidt an på hvilken cpu du har, for en AMD bliver gerne mere varm
end
> en Intel

---------
p4 2,4

Fra : Thomas

Dato : 20-12-02 15:15

"h.r" <madglad@jubiimailWWW.dk> skrev i en meddelelse
> varme for system ca 30 grader
> varme for cpu ca 60 grader
> er det som det skal være
Nu skriver du ikke hvad det er for en cpu, men ud fra temp. specs vil jeg
gætte Athlon XP.

din tem er en smule høj. On die for en Athlon XP er 90º C, så den er ikke
rigtig i farezone, men den er høj.
min personlige smertegrænse går ved 50º C, men nin xp1900@2100 kommer aldrig
over 40.

hvis du vil have dne længere ned, så prøv at lave et bedre airflow gennem
kabinettet, monter blæsere.

din system temp, er for sin vis ok.

venligst
Thomas

Fra : h.r

Dato : 20-12-02 15:19

> hvis du vil have dne længere ned, så prøv at lave et bedre airflow gennem
> [...]
køler sad ikke helt fast
nu siger den
system 30 g
cpu 35 g
det var det der var galt

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 20-12-02 16:52

"h.r" <madglad@jubiimailWWW.dk> wrote in message news:atv8vg$1dho$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> -----------------------
> køler sad ikke helt fast
> nu siger den
> system 30 g
> cpu 35 g
> det var det der var galt

Det lyder også noget bedre, når der er tale om en Intel processor.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-12-02 20:53

"Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> gætte Athlon XP.
>
> din tem er en smule høj. On die for en Athlon XP er 90º C, så den er

Jeg tror du har misforstået udtrykket "on die". "Die" er kernen på
engelsk, og "on die" betyder at tempen er målt direkte på kernen (altså
at en athlon xp må blive op til 90 grader på kernen, før den bliver
ustabil.). Dvs. at hvis en kalibreret måler under processoren siger 60
grader, kan kernen sagtens være 10-20 grader varmere.

> min personlige smertegrænse går ved 50º C, men nin xp1900@2100 kommer
aldrig
> over 40.

Målt med?

Og hvilken køler?

- Martin

Fra : Cinnober

Dato : 20-12-02 14:22

"h.r" <madglad@jubiimailWWW.dk> skrev i en meddelelse
> varme for system ca 30 grader
> varme for cpu ca 60 grader
> er det som det skal være
>
> ny com jeg lige har samlet

tjaae hvis den kører stabilt er det godt nok.....

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 21-12-02 13:46

min cpu temperatur er på 74 grader! Det er en Athlon. Motherboard er 33.
Når jeg spille meget grafikkrævende spil så stopper den lige pludseligt og
går i windows. Kan det skyldes varmen? Kan jeg gøre noget uden den store
kendskab til Hardware eller skal jeg gå til en forhandler? Ellers kører den
stabilt.

Kennet

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-12-02 16:20

Pernille og Kennet wrote:
> min cpu temperatur er på 74 grader

Det er langt over hvad jeg betragter som acceptabelt.
Har du en brandslukker stående klar?

> Det er en Athlon. Motherboard er 33.
> Når jeg spille meget grafikkrævende spil så stopper den lige pludseligt og
> går i windows. Kan det skyldes varmen?

Ja, omend lige det problem lige så vel kunne skyldes driver og/eller
(for) varmt grafikkort.

> Kan jeg gøre noget uden den store
> kendskab til Hardware eller skal jeg gå til en forhandler?

Få en forhandler til at sætte en bedre køler på, eller i det mindste se
efter at den nuværende køler er monteret rigtigt, og at der er tilpas
mængde kølepasta. Eller få evt. en mere kyndig nabo/ven/bekendt til det.
Så risikerer du ikke at flække/knuse coren på din Athlon.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-12-02 18:59

"Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
store
> kendskab til Hardware eller skal jeg gå til en forhandler? Ellers

Prøv at pille kabinetsiden af og kig om blæseren er støvet helt til.
Brug evt støvsugeren til at fjerne det værste (husk at holde på
propellen så suget ikke river den med rundt, da lejerne ikke kan holde
til det).

Start evt. computeren op uden siden på, og se om temperaturen er lavere.
Er dette tilfældet kan en ekstra kabinetblæser i fronten gøre tricket.

- Martin