valideringsproblem
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 20-12-02 01:29

Hejsa

Er ved at lave et script der skal validere 7 tekstbokse. Problemet er bare
at når der bliver trykket submit og nogle af betingelserne "returner false"
kommer der fint nok en fejl op, men alt bliver submittet alligevel.

formen er lavet så validate( ) bliver kaldt ved onClick på submit.

Min kode ser således ud. Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, takker
..)

Mvh Tobias

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

function validate() {

if (ObjMail_sender.field1.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

if (ObjMail_sender.field2.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

if (ObjMail_sender.field3.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

if (ObjMail_sender.field4.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

if (ObjMail_sender.field5.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

if (ObjMail_sender.field6.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

if (ObjMail_sender.field7.value.lenght < 2); {
alert ("du har ikke udfyldt alle felter");
return false }

return true }

</script>

Fra : Chrisser

Dato : 20-12-02 11:41

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> formen er lavet så validate( ) bliver kaldt ved onClick på submit.
>
> Min kode ser således ud. Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe,

Prøv i stedet at indsætte kaldet i formtagget:
<form name="minForm" onsubmit="return validering()"..........>

- så vil submit blive aflyst hvis din funktion returnerer false, og blive
udført hvis din funktion returnerer true

Chrisser

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 20-12-02 12:18

> [...]
>
> - så vil submit blive aflyst hvis din funktion returnerer false, og blive
> udført hvis din funktion returnerer true

tak for hjælpen, det virker. Men der er opstået et nyt problem. Den
submitter ikke mere, heller ikke når alle tekstfelter er udfyldt. Returner
false ligegyldigt hvad

Nogen ide til hvad det kan være. Så vidt jeg kan se burde den return true
når ingen af ovennævnte stopper scriptet ?

VH Tobias