Problem med IIS og Word i Intranet miljø!
Fra : OleD

Dato : 20-12-02 09:45

Hej Alle!

Jeg håber det er den rigtige gruppe jeg skriver til???

Jeg har udviklet et dokument styrings system som kører på vores intranet!
Alle dokumenterne ligger på et fælles dokument drev som alle klienter har
mappet til samme lokalt drev. Problemet er at når en klient klikker på et
dokument bliver det åbnet gennem Internet explore og dokumentet får navnet
"Document in Microsoft Internet Explore" og når de så gemmer ændringerne
bliver dokumentet gemt som "Document in Microsoft Internet Explore" uden fil
endelse in klientens lokale dokument folder! Da jeg udviklede det for et par
måneder siden virkede det som det skulle så jeg frygter lidt at der i
mellemtiden er kommet en update fra Microsoft som har "ødelagt" et eller
andet?

Microsoft er klar over problemet, men deres løsningsforslag duer ikke!
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;249301 Har kørt
alle servicepacks ind, har prøvet med både office xp, office 2000, office
97. Har prøvet med Windows 2000, Windows XP og Windows 98. Har også prøvet
på 3 forskelligere webservere men altid samme problem! Hvis jeg kører
webserveren lokalt og peger på et dokument som ligger lokalt virker det som
det skal!

En anden ting er at hvis jeg sætter word dokument filtype indstillinger til
at man vil browse i samme vindue, så word åbnes inden i samme frame som
linket virker det som det skal! Men det holder ikke at klienterne skal sidde
og arbejde med en word som kun fylder 1/3 del af skærmen!

Har snakket med microsoft support men de har den indstilling at kunderne er
nogle idioter og så snart man nævner ordet netværk så hedder proffesionel
support som minimum koster 3500 + moms, med mindre det er en bug(hvilket det
måske også er, men de skal da nok få drejet den så man kommer til at betale
alligevel), så jeg håber lidt at der er nogle kloge hoveder herinde som
måske kan hjælpe mig???
Systemet skulle gerne i drift til den 1.

Ole