lagkage...hjææælp
Fra : Musen

Dato : 20-12-02 08:32

Ja Albert han bliver jo et år på tirsdag (suk hvor tiden dog går Og om
formiddagen skal vi så have bedsterne til kaffe og lagkage..Men hvordan???
Jeg mener er der nogen der har en god og NEM!! opskrift på en lagkage, som
ikke er sur og som ikke tager 100 år at lave (det er jo ikke fordi jeg er i
vanvittig god tid, hvis jeg skal nå at lave et prøveeksemplar)
Det må gerne være en jeg kan lave i miniformat også, så Albert kan få sin
egen lille lagkage at sidde og gnatte i.
Venlig hilsen Mia

Fra : Rikke & Brian

Dato : 20-12-02 10:18

Hej Mia.

Jeg kan godt nok ikke selv lide lagkage, men det kan min kæreste. Hans
yndlingslagkage er købte bunde med kagecreme og bananer i skiver imellem. Og
så brun glasur på toppen og pyntet med flødeskum. Det tager ca. 10 minutter
at lave.

God fornøjelse og appetit. Hilsen Rikke.

Fra : Kat

Dato : 20-12-02 12:32

"Rikke & Brian" skrev:

> [...]
imellem. Og
> så brun glasur på toppen og pyntet med flødeskum. Det tager ca. 10

Her er det også kun min mand der kan li´ lagkage.
I hans lagkage er bananerne er skiftet ud med ananas, og der er
flødeskum i istedet for kagecreme. Og så MASSER af ckoko-glasur på.
--
Kat
---

Fra : Musen

Dato : 20-12-02 13:52

Hej Rikke
Ja den lyder da god, og især nem. Jeg er heller ikke selv så vild med
lagkage, men den her tror jeg faktisk godt jeg kan lide, så den prøver jeg.
Tak skal du have
Venlig hilsen Mia

Fra : Gitte

Dato : 20-12-02 17:55

Hej Mia

Tillykke til og med den lille Albert
Min mand laver af og til en god (synes vi da selv) og nem lagkage.
Købte chokolade-bunde med kagecreme og syltetøj (vi bruger gerne
boysenbær) og pyntet på toppen med flødeskum, smagt til med lidt
vanillesukker. Evt. kan man pynte med chokoladestykker, Smarties eller
hvad man nu synes. Min søn, der fylder 3 i dag, har haft sådan en
lagkage med i dagplejen i dag, og den var vist et hit )

MVH
Gitte

PS: Hvis Albert skal have sin egen lille lagkage, kan du evt. stikke
nogle mindre runde stykke ud af bundene....

Fra : hmo

Dato : 20-12-02 22:06

En anden mulighed er denne: ½ liter piskefløde = flødeskum blandes med 5-10
knuste chokolade "rutebiler". Puttes mellem almindelige lagkagebunde. Pyntes
med flødeskum og fjol. Smager meget sødt - men ungerne elsker den (og den
tager 7 minutter at lave!)

God fødselsdag!
Hanne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-12-02 09:45

"hmo" <moosbille@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Pyntes
> med flødeskum og fjol. Smager meget sødt - men ungerne elsker den (og den

En anden variation af denne lagkage er at bruge ½ pose knuste rutebiler i
den halve liter flødeskum, lægge bundene sammen med dette og bananskiver
imellem - se, det
er ganeguf!

Mvh. Bodil.

Fra : fruSkrap

Dato : 22-12-02 12:47

Hej Mia!
Mit tip vil være - brug færdige bunde !
For at Albert også kan få sin egen kage, kan du med et glas stikke en
lille kage ud midt i lagkagebundene - inden du lægger lagkagen sammen.
Bedsterne får så en lagkagekrans og Albert en lille lagkage.
Kagecreme, bananskiver og jordbærmarmelade er standardfyld hos os og
naturligvis flødeskum på toppen.
God jul og til lykke med Albert!
Venlig hilsen
fru Skrap

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia

Dato : 22-12-02 22:07

Hej
Den bedste lagkage er købte bunde frosne jordbær tøet op, 1 halv liter
piskefløde piskes en del vanilliesukker puttes i så det smager tilpas sødt
(kan ikke lide flødeskum) derefter blendes jordbærene og puttes i
flødeskummen vola så på bundene , den er dejlig frisk , og ligger rimelig
let i maven.
Hilsen
Pia