ny com problemer
Fra : h.r

Dato : 20-12-02 02:43

har lige samlet en computer for første gang
mit problem er når jeg starter den op
så skriver den ntldr mangler.
som sagt er det første gang jeg samler en
så jeg håber der er en der kan hjælpe mig

på forhånd tak

Fra : **TwN**

Dato : 20-12-02 02:50

"h.r" <madglad@jubiimail.dk> wrote in message
> har lige samlet en computer for første gang
> mit problem er når jeg starter den op
> så skriver den ntldr mangler.
> som sagt er det første gang jeg samler en
> så jeg håber der er en der kan hjælpe mig

Det er fordi der ikke er noget "boot device"......
Har du husket at sætte BIOS til at boote fra cd? hvis du altså vil boote fra
cd...

Fra : Seth

Dato : 20-12-02 10:25

"h.r" <madglad@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så skriver den ntldr mangler.
> som sagt er det første gang jeg samler en
> så jeg håber der er en der kan hjælpe mig

Det kan også skyldes at der sidder en floppydisk i drevet, som ikke er
bootbar..
eller helt tredje at der slet ikke er noget styresystem installeret.

mvh

Bo

Fra : h.r

Dato : 20-12-02 13:21

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bootbar..
> eller helt tredje at der slet ikke er noget styresystem installeret.

og jeg takker mange gange for hjælpen
nu kører min nye com uden problemer

p4 2,4
512 ddr
palit gforce 4
48/12/48
bundkort-msi 648 max
80 gb seagate

kan den godkendes

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-12-02 21:58

h.r wrote:
> nu kører min nye com uden problemer
>
> kan den godkendes

Du har købt og samlet den. Hvorfor skulle
vi så ned gøre din ellers fine maskine.

mvh
Henning