A7N8X Deluxe prob med varme
Fra : Kaspar Torp

Dato : 20-12-02 00:43

Har netop fået ovenstående bundkort ind af døren med en AMD XP 2400+ som
bliver kølet af en silent volcano 9 der kører på fuld tryk...

Bios siger cpu er 97 grader ved opstart, og hvis cpu bliver belastet bare
list lukker computeren selv ned... Og man kan ikke slå det fra i bios

PC Probe siger at temp er på cpu er 40 grader??? Og Køleprofilen er hverken
varm eller noget.. Og ja... det hele er sat rigtig på med t tyndt lag
kølepasta....

Hvad kan der være galt???

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 20-12-02 17:08

Prøv at updatere bios...

Jeg har A7V8X og der svinger temperaturen også lidt alt efter hvilken
version jeg bruger...

MVH

mads

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-02 21:08

Jeg har også A7N8X + XP2400 og sjovt nok også en volcano9. Kølepasta'en er
en billig slags ( 35kr.)

Det kører perfekt! Min Pc har været tændt i ½ time og PC probe siger CPU
temp 42 og system temp 41.
Volcano'en kører med 2400 RPM dvs larmer ikke særlig meget.
Selv med hardcore gaming kan jeg ikke presse den over 52..

Hvis din pc er stabil, er den ikke for varm. Du skriver din pc selv lukker
ned, altså bliver den for varm.
Prøv med en bios update - hvis du kan holde den kørende længe nok til det .
Hvis det ikke hjælper må det være forbindelsen mellem køleprofil og CPU, der
er for dårlig => om igen..

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-12-02 14:12

On Fri, 20 Dec 2002 00:43:29 +0100, Kaspar Torp wrote:

> [...]
>list lukker computeren selv ned... Og man kan ikke slå det fra i bios
>
>PC Probe siger at temp er på cpu er 40 grader??? Og Køleprofilen er hverken

Kan det være noget med Celsius vs. Fahrenheit?

97° Fahrenheit svarer til 36,1° Celsius.

Venlig hilsen
Henrik Dissing