BG Bank & Linux
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-03-01 13:34

Hej rødder.

Er der nogen her der ved om man kan bruge BG Banks netbank fra Linux?
Og er der i så specielle krav (fx java eller en specifik browser)?

// Klaus

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 06-03-01 19:40

Jeg er ikke helt sikker på at det virker.

Generelt har de danske banker ikke tænkt på Linuxfolket og Mac-folket. Selvom mange af homebanking/netbanking-mulighederne benytter
Java og SSL, ja så er det stadig kun Windows, det virker på.

Hvis man kigger på bl.a. norske banker, ja så har de danske meget at lære... I Norge kan man uden problemer bruge Mac og Linux til
netbanking/homebanking.

Jeg mener det er på tide, at de danske banker får øjnene op... Det er nemlig lidt træls at skulle køre en windows under VMware bare
for at kunne tjekke sin netbank...

mvh
Lars

Fra : frank damgaard

Dato : 06-03-01 20:29

Lars L. Christensen <spam@lc-data.dk> wrote:
> [...]
> Java og SSL, ja så er det stadig kun Windows, det virker på.

Forklaringen er vel den ringe kvalitet af java udviklere de anvender,
og at de kun kan bruge MS-platformens specielle non-Java implementation ;-(

Ellers forstår jeg ikke hvofor Netscape6/Win + JRE heller ikke kan virke...
(for ikke at nævne JDK/linux)

> Hvis man kigger på bl.a. norske banker, ja så har de danske meget at lære... I Norge kan man uden problemer bruge Mac og Linux til
> netbanking/homebanking.

tja, de fandt vel de rette java udviklere og de rette udviklingsværktøjer :)
men husk Danmark er et Microsoft-land i langt højere grad end selve USA !

--
Frank Damgaard

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 06-03-01 23:55

frank damgaard wrote:
<snip>
> Ellers forstår jeg ikke hvofor Netscape6/Win + JRE heller ikke kan
> virke... (for ikke at nævne JDK/linux)
<snip>

Det skyldes faktisk kun to ting: To små søde sikkerhedsfiler der kun dur
med IE 5.0 eller højere...

Jeg har selv haft fornøjelsen, indtil jeg heldigvis fandt en bedre bank...

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Thomas Rohde

Dato : 10-03-01 02:02

Hejsa,

Jeg kan anbefale at i ta'r et kig på følgende forklaring på manglende
Mac-understøttelse i Danske Netbank:

http://www.danskebank.dk/Link/macintosh

Mvh. Thomas

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 07-03-01 01:54

Lars L. Christensen wrote:

> Generelt har de danske banker ikke tænkt på Linuxfolket og Mac-folket.
> Selvom mange af homebanking/netbanking-mulighederne benytter Java og SSL,
> ja så er det stadig kun Windows, det virker på.

Prøv at tjekke http://www.nextbank.dk
Jeg har brugt den de sidste par måneder, og bortset fra at jeg ikke kan
udskrive kontoudtog under linux har jeg ikke oplevet problemer.

MVH
Arne

----

Calvin: I'm a genius, but I'm a misunderstood genius.
Hobbes: What's misunderstood about you?
Calvin: Nobody thinks I'm a genius.
-- Calvin

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-03-01 08:30

Arne Jørgensen skrev:

> Prøv at tjekke http://www.nextbank.dk

Kan de vise saldoen på min girokonto hos BG Bank?

// Klaus

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 07-03-01 12:44

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Kan de vise saldoen på min girokonto hos BG Bank?

Desvære ikke. Men de kan levere en homebanking til linux, jyske bank kan
også, men den har jeg ikke erfaring med.
Min pointe var at der er nogle banker der kan levere. Og så er det op til
mig, om min bank skal bestemme hvilket styresystem jeg skal vælge.

MVH
Arne

----

Why should I have to work for everything? It's like saying that I don't
deserve it.
-- Calvin

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-03-01 00:38

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message news:slrn9a9m9g.r5i.klaus@zigzag.adsl.dk...
> Hej rødder.
>
> Er der nogen her der ved om man kan bruge BG Banks netbank fra Linux?
> Og er der i så specielle krav (fx java eller en specifik browser)?

Det er jo bare at prøve ..

Og vi kan afsløre, at det kan det desværre ikke, der skal WinXX til - du får ikke engang den alm. menu på hb.bgbank.dk.

mvh Steffen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-03-01 01:15

Steffen Poulsen skrev:

> Og vi kan afsløre, at det kan det desværre ikke, der skal WinXX
> til - du får ikke engang den alm. menu på hb.bgbank.dk.

Når jeg spørger, så er det fordi jeg kan køre den interaktive demo
igennem uden nogen problemer.

Jeg er sådan set lige glad med om jeg kan lave overførsler m.v., bare
jeg kan se balancen - det er træls kun at få giroudtog én gang om
måneden.

// Klaus

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-03-01 08:27

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message news:slrn9aav58.5rr.klaus@zigzag.adsl.dk...

> Jeg er sådan set lige glad med om jeg kan lave overførsler m.v., bare
> jeg kan se balancen - det er træls kun at få giroudtog én gang om
> måneden.

Forståeligt nok .. ærgerligt at det skal være sådan. De steder de køre med rene HTML-ting, og du skal bruge (et fysisk på pair)
nøglekort hver gang du logger ind, kan du selvsagt sagtens bruge din linux. Fx de fleste andelskassers systemer.

mvh Steffen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-03-01 09:00

> [...]

> Er der nogen her der ved om man kan bruge BG Banks netbank fra Linux?
> Og er der i så specielle krav (fx java eller en specifik browser)?

Sorry det var jo ikke homebanking med deres nye netbank (www.bgnetbank.dk) du skriver om, har just testet den på rh7/netscape 4.72 -
den spiller fint. Samtlige funktioner ser ud til at være tilgængelige, simpelthen.

Såeeh, undskyld forvirringen ..

mvh Steffen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-03-01 09:33

Steffen Poulsen skrev:

> Sorry det var jo ikke homebanking med deres nye netbank
> (www.bgnetbank.dk) du skriver om, har just testet den på
> rh7/netscape 4.72 - den spiller fint. Samtlige funktioner
> ser ud til at være tilgængelige, simpelthen.

Tak for oplysningen!

// Klaus