PSU volt tolerancer for P4
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-12-02 20:39

Hej.

Mit system med P4 nw 1.6 ghz, Asus P4SE, 2x256 ddr2700 og Asus7100
grafikkort er desværre ustabilt og crasher mere eller mindre i tide og
utide.
Både bsod (forskellige apps. crashs) og alm. software crash (forskellige
apps. igen).

I en søgen efter fejlmuligheder på mit nye P4 er jeg nået til min psu.
Jeg har en noname 400w psu fra H.K. Automation.
Jowjow ...

Min seneste desperat teori er at den ikke kan levere nok strøm.
Specielt +3.3v er har nogle kritiske minimumsværdier på omkring +3.25v.
Også +12v ligger med minimum på +11.43v.
+5v ligger altid over, og -12v ligger altid meget tæt på -12v hele
tiden.

Hvor kritisk er et P4 system med volt?

Alle logiske settings og kombinationsmuligheder er gennemgået mindst 117
gange.

PS. Er 99.99 sikker på at det ikke er ram der er defekte.
PSS. En anden mulighed er uheldigt/manglende samspil mel. bundkort og
grafikkort.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 19-12-02 23:33

"Fischer & Døssing" <tmp@_REMOVETHIS_fischer.as> wrote in message

> [...]
> +3.25v. Også +12v ligger med minimum på +11.43v.
> +5v ligger altid over, og -12v ligger altid meget tæt på -12v hele

Min kører stabilt 1.6@2.6 med 12V=11.43 og 3.3V=3.25V, 5V ligger ret
præcist. Mit MoBo understøtter ikke liiiige at aflæse de negative
spændinger, desværre...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-02 00:11

>Hej.
>
>Mit system med P4 nw 1.6 ghz, Asus P4SE, 2x256 ddr2700 og Asus7100
En standart 300w burde være rigeligt, jeg bruger en til en willamette
som æder mere end din.

>grafikkort er desværre ustabilt og crasher mere eller mindre i tide og
>utide.
>Både bsod (forskellige apps. crashs) og alm. software crash (forskellige
>apps. igen).
Måske et chipset/Win problem, ie: driver.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-12-02 16:37

Thf (Thf) skrev:

> En standart 300w burde være rigeligt, jeg bruger en til en willamette
> som æder mere end din.

Tjooo ... min mistanke går også mere på at psu måske ikke kan levere
tilstrækkelig konstant strøm.

> Måske et chipset/Win problem, ie: driver.

Langt fra utænkeligt.
Min blinde tillid til Asus er brast.
Håber det kan være min bundkort+grafikkort combo og ikke SiS generelt,
så jeg derved kan nøjes med bare at skifte mit grafikkort.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-02 18:41

>Tjooo ... min mistanke går også mere på at psu måske ikke kan levere
>tilstrækkelig konstant strøm.
Der er bare bare som om, at man aldrig høre om PSU problemmer med en P4.
Så skal den direkte være defekt.

>Langt fra utænkeligt.
>Min blinde tillid til Asus er brast.
Det er lige det, masser skriver om ustabilitet med nyerer P4 mobo's
der ikke har Intel chipset.
Et par stykker har skrevet at de ingen problemmer har med andre chipset.

>Håber det kan være min bundkort+grafikkort combo og ikke SiS generelt,
>så jeg derved kan nøjes med bare at skifte mit grafikkort.
En mulig løsning.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 20-12-02 23:46

> Langt fra utænkeligt.
> Min blinde tillid til Asus er brast.
> Håber det kan være min bundkort+grafikkort combo og ikke SiS generelt,
> så jeg derved kan nøjes med bare at skifte mit grafikkort.

Hovsa... Er det med SiS chipset?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-12-02 00:37

H3nrik V! [2670] skrev:

> "Fischer & Døssing" <tmp@_REMOVETHIS_fischer.as> wrote in message

> Hovsa... Er det med SiS chipset?

Yep, hans mobo er med SiS

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-12-02 00:33

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message

> Yep, hans mobo er med SiS

Hmmm... Så tror jeg at jeg har givet _min_ mening til kende i en del
tidligere posts... ;) Det er IMHO _ikke_ et PSU problem...!