Printer og farveklatter
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-12-02 20:12

Jeg har en HP Deskjet 980 cxi. Den har en tendens til, når jeg skriver ud,
engang i mellem at sætte en farveklat af en eller anden tilfældig kulør. Jeg
prøvede at printe noget i går - og da var det ligesom om, der nogle gange
kom nogle vandrette meget tynde striber gennem teksten.

Hvad kan dette skyldes? Printeren var sgu dyr nok i sin tid.

Fra : Mercenary

Dato : 19-12-02 20:38

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom nogle vandrette meget tynde striber gennem teksten.
>
> Hvad kan dette skyldes? Printeren var sgu dyr nok i sin tid.

Prøv at rense og kalibrere dyserne.
Det står med sikkerhed i din manual hvordan du gør.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : Kent

Dato : 21-12-02 19:09

> [...]
> kom nogle vandrette meget tynde striber gennem teksten.
>
> Hvad kan dette skyldes? Printeren var sgu dyr nok i sin tid.

Hej Peter

Jeg har også en 980Cxi, og jeg er helt ufatteligt tilfreds med den .
Den er klart den bedste printer, jeg nogensinde har haft - og jeg
haft mange - bl.a. flere lasere.

Du kan være sikker på, at problemet i hvertfald kan løses ved at
få dig en ny farvepatron. Der er jo et indbygget printerhoved i
patronen, og det er med 100% garanti den, der er skyld i klatterne.
Med andre ord vil det maks koste dig ca. 370 kr., hvis ikke
det er muligt at løse problemet på anden måde. Det ved du måske i
forvejen, men er jeg jo ikke klar over, hvor meget forstand du har
på det .

Først ville jeg lige tage patronen ud og se, om den vel ikke
er læk. Hvis der løber/drypper farve ud af den, skal du smide den
væk og købe en ny. Er den ikke læk, skal du køre den automatiske
rensning af dyserne igennem - det gør du i "Værktøjskassen".
Bagefter ville jeg kalibrere dyserne.

Glædelig jul og godt nytår

Vh
Kent